یکی از دلایل وجود بیمه این است که تغییری در رانندگی‎ها ایجاد شود، بنابراین چه خوب است که بتوان این تغییر را به نحو مطلوبی ارائه کرد.

در ایران شرایط رانندگی نسبت به  سایر کشورها بسیار وخیم‎تر است، زیرا در اکثریت موارد هیچ قوانینی رعایت نمی‎شود و یک تصادف می‌تواند تصادف‎های بعدی را نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین شایسته است که ما خود در ابتدا و رأس امور این تغییرات را پدید آوریم تا بتوانیم به نحو مطلوبی از آن بهره ببریم. یکی از تغییرات را می‎توان تعیین کردن محدوده‎ای برای این رفتارهای موجود دانست که آن هم تنها از طریق بیمه عملی خواهد بود.

تغییرات بیمه ای برای قوانین رانندگی

برخی از افراد در جامعه حضور دارند که از قوانین راهنمایی و رانندگی اطلاع دارند اما هیچگاه به این قوانین احترام نمی‎گذارند و همیشه مشکلاتی را پدید می آورند. این افراد باید به روشی اصلاح شوند که در حال حاضر این روش را می‎توان از طریق قوانین اعمال نمود، قوانینی از نوع بیمه که ارتباط نزدیکی با قوانین رانندگی دارد. در یک سری از کشورها وضعیت مناسبی که برای جاده‎ها به وجود آمده را مدیون بیمه‎ها هستند، زیرا این بیمه‎ها هستند که شرایط مطلوب را ایجاد می‎کنند، چون سود نهایی بر اساس افزایش تعداد افراد و همچنین افزایش هزینه‎های بیمه‎ای بر عهده آنها خواهد بود.

تغییرات بیمه ای برای قوانین رانندگی

هزینه‎های بیمه را باید بر اساس سابقه‎ای که فرد در زمینه رانندگی دارد در نظر داشت. در واقع برخی از افراد هستند که بیمه خود را به موقع پرداخت می‎کنند و همچنین هیچ نوع تخلفی را هم با خود ندارند، بر همین اساس می‎توان گفت که این افراد باید از کسر هزینه‎ها یا درصدی از تخفیف برخوردار شوند. چنین تغییری حتی می‎تواند به بهبود وضعیت رانندگی هم ختم شود. هرچه در سطح جاده‎ها سخت گیری‎های ترافیکی بالاتر برود و جریمه‎ها نیز افزایش پیدا کند، یک راننده مجبور خواهد بود تا برای کاهش هزینه‎های خود قوانین را رعایت کند. به همین دلیل امروزه در اغلب جاده‎های کشور دوربین‎های ثبت تخلفات نصب می‎گردد تا رفتارهای ترافیکی تمامی رانندگان نیز کنترل شود.

برای آنکه سفری ایمن در پیش داشته باشید بهتر است تا شرایطی را در نظر بگیرید و سفر خود را به گونه‎ای ترتیب دهید تا با استفاده از خودروهای عمومی انجام شود. در غیر این صورت می‎توان انتظار داشت که سفری نامطمئن در انتظار شما خواهد بود. معمولا زمانی که اتفاقی برای افراد مختلف رخ می‎دهد در صورتی که با یک وسیله عمومی باشد تمامی پیگیری‎ها برای در نظر گرفتن شرایط بازماندگان و پرداخت دیه در نظر گرفته خواهد شد، اما اگر با خودروی شخصی سفر کنید و مشکلی برای شما ایجاد شود امکان پیگیری وجود نخواهد داشت.

تغییرات بیمه ای برای قوانین رانندگی

برخی از استان‎های کشور در زمینه جاده‎ای به خوبی عمل نمی‎کنند، معمولا این استان‎ها وضعیت نامناسبی دارند که جاده‎های خطرآفرینی را پدید می‎آورند. این جاده‎ها همه ساله تعداد زیادی کشته خواهد داد. بنابراین بیمه ها و راهنمایی و رانندگی می‎توانند با همکاری یکدیگر از این مشکلات بکاهند. از بین استان‎های کشور استانی که بدترین وضعیت را دارند استان خراسان جنوبی خواهد بود.

نظر شما درباره تغییرات بیمه ای برای قوانین رانندگی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز