شاید از نظر بسیاری از مسئولان ما در زمینه دارویی و غذایی تحریم نشده باشیم، اما در حقیقت چنین نیست و بررسی‎ها نشان می‎دهد که دقیقا در این دو گزینه نیز تحریم وجود دارد.

شاید در ظاهر بتوان به این واقعیت رسید که از نظر غذایی و دارویی یعنی مصرف مواد غذایی بین المللی و داروهای بین المللی هیچ تغییری رخ نداده و در واقع همان شرایط قبلی وجود دارد، اما عملا آنچه با آن روبه رو هستیم کاملا متفاوت خواهد بود. برای انتقال دادن داروها و مواد غذایی نیاز است تا مراودات مالی و انتقال ارز صورت پذیرد، بنابراین سیستم بانکی جهانی دخیل است، علاوه بر آن برای این میزان انتقال باید از مسیرهای ارتباطی همانند استفاده از کشتی‎ها کمک گرفته شود، علاوه بر این موارد بیمه کردن این حمل و نقل هم در اولویت قرار دارد. در تمام  این موارد ما با تحریم مواجه هستیم بنابراین صحبت در رابطه با اینکه تحریمی وجود ندارد یک رویای محض خواهد بود.

تحریم ها از نوع غذایی و دارویی

ما در تمامی زمینه‎ها از جمله غذا، دارو، بانک، بیمه و حمل و نقل بین‎المللی با تحریم‎ها مواجه هستیم و نمی‎توانیم این واقعیت را به شکل دیگری جلوه دهیم. شاید از نظر ظاهری در این دو کلمه تحریمی وجود نداشته باشد، اما در واقعیت چیزی متفاوت با آن را می‎بینیم. به همین دلیل در حال حاضر برخی از داروها دچار کمبود شدید هستند، زیرا در حمل و نقل آنها اختلال ایجاد شده یا اینکه داروها با قیمت‎های چند برابری عرضه می‎شوند. بسیاری از مواد اولیه برای تولید مواد غذایی از خارج از کشور وارد می‎شوند که در جریان تحریم‎ها آنها هم تحت تأثیر قرار گرفته و دچار افزایش قیمت شده‎اند.

شاید در حرف چنین بگوییم که خود تولید کننده هستیم و هم در زمینه غذایی و هم در زمینه دارویی خودکفا شده‎ایم و بسیاری از اقلام را در داخل تولید می‎کنیم. اما در حقیقت در واقعیت چیزی متفاوت دیده می‎شود. ما در همان ابتدای راه برای پرورش دادن و تولید خود به برخی از روش‎های خارجی و همچنین مواد اولیه خارجی نیازمندیم.

تحریم ها از نوع غذایی و دارویی

کسانی که در خارج از کشور در زمینه‎ی تولید کالاها نقش دارند نمی‎توانند پس از فروش در زمان تعیین شده و به موقع پول خود را دریافت کنند به همین دلیل با مشکلاتی روبه رو هستند. هر زمانی که نیاز به واردات در هر زمینه‎ای باشد، قطعا تحریم‎ها نقش خود را بسیار پررنگ نشان خواهند داد و تأثیر آن نیز مشهود خواهد بود.

نظر شما درباره تحریم ها از نوع غذایی و دارویی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز