در خصوص سامانه ای که اخیرا در رابطه با کار راه اندازی شده یکی از معضلاتی که امروزه در جامعه ما بیشتر دیده می‌شود بیکاری متولدین دهه شصتی می‎باشد.

امروزه با توجه به تغییراتی که در وضعیت کاری به وجود آمده نیاز است تا بیکاری به شیوه‎ای پایان یابد. راه اندازی یک کسب و کار تازه می تواند بسیار سودمند باشد. کسب و کاری که به شیوه‎ای تازه راه اندازی شده هم با سود و ضررهایی همراه خواهد بود اما با این وجود می‎توانیم با شیوه‎های نوین با آنها مقابله کنیم.

 بیکاری در دهه شصت افزایش یافته است!

سامانه جامع برای کاریابی

طرح‎های جامع بسیار خوب در حال پیشروی هستند. سامانه‎ای که به صورت جامع برای بازار در حال فعالیت بوده در واقع همکاری لازم را با مؤسسات بیمه‎ای و همچنین مؤسسات کاریابی انجام داده‎اند. این دفاتر می‎توانند به صورت جداگانه کار کنند، اما در واقع همه این افرادی که جویای کار هستند می‎توانند به صورت یکجا هم در سامانه‎ای که مخصوص پیدا کردن این افراد بوده ثبت نام اولیه خود را نیز به عمل آورند.

سامانه‎ای که برای اشتغال راه اندازی شده در زمره سامانه‎هایی قرار دارد که عموما برای انواع دستگاه‎ها از نوع دولتی و همچنین خصوصی کار می‎کند که در نتیجه با وجود چنین روند کاری باید بازخوردی را به آنها بدهد. در نهایت یک تصمیم گیری کلی در رابطه با برنامه‎های جامع برای بازگرداندن سرمایه باید در نظر گرفته شود، که بازخورد آن باید اطلاع دادن به همان دستگاه‎ها و طریقه جذب نیرو باشد. ثبت نام در این سامانه‎ها می‎تواند آمار واقعی را از تعداد بیکاران بدهد که در واقع آمار خوبی برای برنامه ریزی‎های آینده است.

بیکاری در دهه شصت افزایش یافته است!

نقش وزارت کار در بازدهی سامانه کار

در این رابطه وزارت کار نقشی اساسی را ایفا می‎کند، زیرا تمامی اطلاعات دسته اول استخراج شده از این سامانه به این وزارت خانه اختصاص داده می‎شود. افراد مسئول باید در این رابطه تصمیمات نهایی خود را اتخاذ نمایند. علاوه بر وزارت کار، سایر ارگان‎های داخلی در کار همانند تأمین اجتماعی، انواع بنگاه‎های اقتصادی فعال و . .. هم می‎توانند در این کار دخیل باشند. بررسی‎های اولیه در رابطه با جامعه آماری بیکاران به عدد هفتاد درصدی از بیکاری در دهه شصت اشاره دارد.

در صورتی که این اطلاعات در جایی منطقی و صحیح مورد استفاده قرار گیرد می‎تواند جمعیت بسیار زیاد از افراد فارغ التحصیل را از بلاتکلیفی نجات داده و به کسب و کار خوب سوق دهد. علاوه بر مردان، جمعیت آمار بالایی از افراد جوان در سنین کار و همچنین زنان هم بیکار هستند.

نظر شما درباره بیکاری در دهه شصت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

اعتماد آنلاین