شاید تاکنون نام بیمه کنکوری‎ها را نشنیده باشید و چنین نامی برای شما آشنا نبوده باشد. اما چنین بیمه‎ای قبلا وجود داشته که متأسفانه هم اکنون قطع شده است.

قوت قلبی برای کنکوری‎ها

افرادی که سال پایانی از تحصیل آنها می‎گذرد و آماده شرکت کردن در کنکور هستند از بیمه کنکوری ها بهره می‎برند. در واقع این بیمه برای تمامی دانش آموزانی است که قصد دارند تا کنکور را پشت سر بگذارند. اما حالا بررسی‎ها نشان می‎دهد که اگر دانش آموزان پسر باشند و برای سال دوم در این آزمون بزرگ شرکت کنند بیمه مربوط به آنها به صورت کامل قطع می‎شود. در واقع تنها برای سال اول بیمه کنکوری‎ها مقرر خواهد شد و پس از آن دیگر امکان تمدید وجود ندارد، اما اگر از قانون مربوط به آن پرس و جو کنیم کاملا متفاوت است.

بیمه کنکوری ها قطع می شود!

متأسفانه قانون در برابر این بی عدالتی اخیر سکوت نموده و هیچ تغییراتی را اعمال نمی‌کند. البته نه این موضوع را رد و نه آن را تأیید می‎کند. به همین دلیل نگرانی بچه‎های کنکوری در این خصوص بیشتر از قبل شده که خود می‎تواند انگیزه‎ای را برای به دست آوردن بهترین نتایج دگرگون سازد. افرادی که در حال حاضر قصد دارند تا کنکور بدهند به میزان کافی از استرس بالا برخوردار هستند. بنابراین تنش‎های به وجود آمده بر آنها می‎تواند بر استرس نهایی مؤثر بوده و تغییراتی را در روحیه آنها به وجود آورد.

باید و نبایدهای سن در بیمه کنکوری

بیمه تأمین اجتماعی هم هیچ پاسخی به این موضوع مهم نمی‎دهد. اما قانونی که در خصوص بیمه کنکوری‎ها وجود دارد اجازه استفاده از بیمه را تا پایان سن نوزده سالگی می‎داند. این سن یعنی شرکت در دومین آزمون کنکور که در نتیجه تا پایان سال دوم هم باید از بیمه برخوردار باشند. این در حالی است که عملا بیمه کنکوری ها را برای همان سن هجده سالگی یعنی در همان سال اول در نظر دارند. این سن نوزده سالگی برای افرادی است که تاریخ تولد آنها به شش ماهه اول باز می‌گردد این بیمه مقرر بوده اما برای افرادی که تاریخ تولد آنها بیشتر از این ماهها بوده این بیمه مقرر نخواهد شد.

بیمه کنکوری ها قطع می شود!

این که بیمه برخی از افراد دقیقا در زمان کنکور قطع شود و تمامی هزینه‌های مربوط به آنها نیز به صورت آزاد محاسبه گردد یکی از استرس‌هایی است که برای این دانش آموزان به وجود آمده و باید به نوعی رفع شود. در اصل بر اساس قوانین تا زمانی که این دانش آموزان در پشت کنکور هستند می‌توانند از بیمه استفاده کنند اما پس از آن توانایی استفاده از آن وجود ندارد. اما این قانون در همان سال اول با بی عدالتی همراه بوده و به درستی اجرا نمی‌شود.

نظر شما درباره بیمه کنکوری ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز