منظور از بیمه پس‎انداز همان بیمه عمر است که در راستای افزایش پس انداز و سرمایه به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته می‎شود. یکی از مهمترین عللی که می‎توان به تکرار روزمره بیمه پس انداز و بیمه عمر اشاره نمود، خلأ موجود برای شناخت بهتر این بیمه می‎باشد. زیرا با وجود انتشار مطالب بسیار مفید در زمینه بیمه عمر و بیمه پس انداز هنوز هم فرهنگی در این زمینه بر اساس انتظار در جامعه وجود ندارد و هنوز هم برخی نسبت به این پس‌اندازها شک و تردید دارند.

در این مطلب از سایت بیمه قصد داریم تا یک استانداردسازی در زمینه بیمه پس انداز و بیمه عمر داشته باشیم تا افراد به خوبی اهمیت این موضوع را درک نمایند.

اگر بیمه پس‎انداز را از منظر کلی بررسی نماییم به صورت خلاصه دارای بخش‎های بیمه‎ای، مستمری و پس‎اندازی است. در صورتی که ما با پس‌انداز در خانه و بانک شاید تنها از یک یا دو مزیت آن بهره‎مند شویم.

آشنایی با بخش‏های کلیدی بیمه عمر

فرض کنید فردی قصد دارد تا ماهانه صد هزار و یا سالانه یک میلیون و دویست هزار تومان برای بیمه پس انداز یا همان بیمه عمر در نظر بگیرد. این پس انداز در جوامع توسعه یافته در سالهای بعد بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود. این بیمه‎ها همچون بیمه مان یک اجبار در زندگی محسوب می‎شوند. زیرا بر اساس قرارداد بسته شده و همچنین برای استفاده از مزایای بیشمار آن نیاز است تا شما ماهانه یا سالانه حتما مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایید.

پوشش مستمری در بیمه عمر

بخش مستمری هم بخش بسیار مهم دیگر از بیمه پس‎انداز است. در هر بیمه‎ای همچون بیمه مان پس از اتمام دوره قراردادی خود پول مورد نظر را یک جا یا به صورت ماهانه دریافت خواهید نمود. این مستمری به همراه مستمری حاصل از بازنشستگی می‌تواند گره از بسیاری مشکلات باز کند. در نتیجه حضور آن در زندگی آتی افراد که توانی برای کار کردن آنها باقی نمی‌ماند بسیار با ارزش می‌باشد.

بیمه پس انداز

مرحله آخر هم بخش بیمه می‎باشد که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

بخش بیمه‎ای

در رابطه با بخش بیمه‌ای در ردیف اول بیمه فوت می‎باشد که با همین صد هزار تومان می‎تواند در حدود سی میلیون تومان پوشش بیمه‎ای را خریداری نماید. در زمانی که این قرارداد منعقد شود از ساعت 24 همان روز چه یک سال باشد چه یک ماه تمامی مبلغ قراردادی به بازماندگان فرد داده می‎شود. در مواردی که علت فوت فرد یک حادثه شدید باشد تا سقف نود میلیون تومان به بازماندگان اعطا خواهد شد. این نود میلیون در کنار سی میلیون فوت عادی به خانواده وی تعلق خواهد گرفت. این مبلغ در شرایطی پرداخت می‎شود که شخص حتی در یک ماه اول نیز فوت کند.

از کار افتادگی

پوشش بعدی بیمه از کار افتادگی برای فردی است که چند ماه بیمه پرداخت کرده. اما پس از آن به هر دلیل دچار حادثه شده است. هم حقوق ماهیانه که سه برابر مبلغ ماهانه وی می‌باشد، هم سی میلیون تومان و همچنین معافیت از پرداخت مبلغ ماهانه در نظر گرفته خواهد شد. در خصوص بیمه بیماری‌ها در سکته قلبی، مغزی، جراحی باز و پیوند اعضای اصلی بدن بیمه از آنها حمایت خواهد کرد. در چنین مواردی به ازای صد هزار تومان ماهیانه 7 میلیون و پانصد هزار تومان به فرد داده می‎شود. در سرطان‎ها این رقم به پانزده میلیون خواهد رسید.

تمامی این مزایا در کنار اعطای وام بدون ضامن در سال اول یا دوم قرارداد، همه و همه برای ایجاد یک زندگی بهتر است. البته با توجه به تورم و بسیاری از مشکلات دیگر اقتصادی این رقم و اعداد تغییر خواهد کرد و یک روند ثابت نخواهد بود.