بیمه هنرمندان که یکی از اقشار آسیب پذیر در ایران و شاید در کشورهای دیگر به شمار می‎روند بسیار مهم است. زیرا این افراد پس از مدتی دیده شدن به فراموشی سپرده خواهند شد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که هنرمندان پس از یک دوره تلاش و بازی کردن دارند این است که از بیمه بازنشستگی و درمانی صحیحی برخوردار نیستند. آنها شاید سال های سال برای سینمای ایران در تلاش باشند، اما در نهایت نمی‎توانند به عنوان یک شغل به آن نگاه کنند. زیرا هیچ یک از مزایای یک شغل حتی بیمه را با خود به همراه ندارد. در حالی که در کشورهای دیگر هنرمندان را یکی از اقشار فرهنگی بزرگ جامعه می‎دانند و برای آنها قوانین تصویب شده‎ای را تعیین نموده اند.

بیمه هنرمندان و معضلات غیرقابل حل

یکی از ضربه‎های بزرگتری که بیمه به هنرمندان می‎زند، این است که برای مدتی محدود بیمه‎های خوب و باکیفیت را در اختیار آنها قرار می‎دهد. اما پس از مدتی به دلایل مختلف آنها را از لیست افراد تحت پوشش حذف می‎کند.

شرایط عجیب بیمه هنرمندان

اخیرا طرح‎های بیمه‎ای نیز برای حمایت از هنرمندان صورت پذیرفته اما اغلب این طرح‌ها به این موضوع اشاره دارد که افراد تحت پوشش باید در حدود کمتر از 60 سال سن داشته باشند. در صورتی که سن افراد کمتر از 60 سال باشد این بیمه به آنها تعلق می‎گیرد.

بیمه هنرمندان و معضلات غیرقابل حل

اگر با یک حساب ساده زندگی را بررسی نماییم متوجه خواهیم شد که اغلب بیماری‎ها و دردهایی که می‎توانند مشکلات جدی و هزینه‎های درمانی زیادی را به همراه داشته باشند در سن بالای 60 سال رخ می‌دهند. در این صورت هیچگاه به این قانون اکتفا نمی‎کردیم که سن 60 سال را مبنای کار خود بدانیم.

هنرمندان و بیمه‎ای ناکارآمد

در خصوص بیمه‎ها فرقی ندارد که در کدام زمینه باشد. زمانی که صحبت از بیمه هنرمندان می‎شود گویا بیمه با کندی و سستی در کار مواجه است. به هیچ عنوان نمی‎تواند شرایط خوبی را برای استفاده فراهم آورد.

بیمه‎ای که برای هزینه‎های درمان مبلغی را پرداخت می‎کند حتی پنجاه درصد از هزینه نهایی نیست. یا در خصوص خدمات مربوط به دندان نیز باید اعتراف کرد که این نوع از خدمات بسیار بی کیفیت می‎باشند و به جای ترمیم یک دندان منجر به خرابی باقی دندان‎ها بغلی می‎شود.

بیمه هنرمندان و معضلات غیرقابل حل

بیمه هنرمندان و مشکلات بیماری‎های خاص

داروها به خصوص داروهایی که تحت عنوان داروهای خاص از آنها یاد می‎شود داروهایی بسیار گران قیمت می‌باشند. همچنین زمان و هزینه‌هایی که باید صرف تهیه آنها شود نیز بسیار زیاد است. بیمه‎ها باید فکری به حال بیمه هنرمندان و دیگر اقشار جامعه کنند تا این مشکلات با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتری حل شود.

بسیاری از مردم تصور دارند که هنرمندان یکی از بی غم‎ترین افراد جامعه هستند در حالی که اینطور نیست. هر هنرمندی یک دوره اوج در دنیای خود دارد و در این دوره او متوجه گذر زمان و همچنین از دست رفتن عمر و سرمایه نیست.

پس از دوره اوج خود متوجه می‎شود که این سرمایه‎ها حالا و در این روز به درد او می‎خوردند. با خرج‎های امروزی هزینه‎ها آنقدر بالا هستند که پس از چند سال در نهایت سرمایه‎ای باقی نماند.

نظر شما درباره بیمه هنرمندان و معضلات غیرقابل حل چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز