در خصوص بیمه‎ها متأسفانه سودجویی ها و صحنه سازی هایی صورت می‎پذیرد که می‎تواند به آسیب جدی برای این حوزه تبدیل شود.

در گذشته بیمه محدوده فعالیتی مخصوص خود را داشت و هیچ فردی نمی‎توانست در کارهای آن اختلال ایجاد کند و این تصوری که ما نسبت به بیمه‎ها داشتیم. متأسفانه در سیستم‎های بیمه قدیمی امکان سوء استفاده بسیار بیشتر بود، اما امروزه با سیستماتیک شدن تمامی فعالیت‎های بیمه‏‌ای امکان چنین تغییری وجود ندارد و همه‎ی آنها قانونمند شد. باندهای مختلفی برای تقلب وجود دارند که به شیوه‎های مختلف صحنه سازی می‌‎نمایند و در نتیجه از بیمه سودجویی می‎کنند. شاید برای چندمین بار است که خبرهایی در این خصوص شنیده می‎شود که خوشبختانه ترتیب اثرهایی در این زمینه داده شده است.

بیمه ها و صحنه سازی های تقلبی

شاید صحنه سازی برای ایجاد یک تصادف کار ساده‎ای باشد اما پیچیدگی‌‎هایی هم از خود  به همراه دارد. کارشناسان بیمه‎ای دقیقا برای چنین صحنه‎هایی طراحی شده‎اند تا بتوانند دروغ را از واقعیت تشخیص بدهند. چنین باندهایی باید هرچه سریع‎تر شناسایی شوند و به نوعی از بین بروند. در غیر این صورت احتمال رشد فزاینده آنها دور از انتظار نخواهد بود.

اگر بازرسی‎ها بدون پیگیری‎ها باشد امکان سودجویی بالا می‎رود. بیمه‎های متفاوتی وجود دارند که خوشبختانه به صورت پیگیرانه بررسی می‎شوند و برای هر فردی که نیاز داشته باشد و اتفاق واقعی رخ دهد خسارت‎های ناشی از برخورد خودرو یا هزینه‏‏‌های ناشی از درمان پرداخت خواهد شد. برای هر بیمه حقی پرداخت می‎شود، اما باید در نظر داشته باشید که این حق باید در راه صحیحی خرج شود. در این راستا باید نهادهای زیرربطی که مجری قانون هستند به صورت مصرانه از هرنوع سودجویی و صحنه سازی های تقلبی پیشگیری نمایند.

خوشبختانه باندهای متنوعی در این زمینه وجود داشته که به صورت کاملا شناسایی و دستگیر شده‎اند. بیمه باید راهی برای جلب خوشنودی و آرامش قلبی باشد نه اینکه بخواهد هزینه‎هایی غیر عادی را بر زندگی مردم تحمیل نماید. در حال حاضر یکی از روش‎هایی که می‎تواند امکان هر نوع تغییر غیر عادی را در سیستم بیمه‎ای از بین ببرد وجود کد یکتا برای خدمات بیمه‎ای است که تنها برای شرکت‎های بیمه‎ای که از هفت خان رستم رد شوند امکان بهره‎برداری وجود دارد.

بیمه ها و صحنه سازی های تقلبی

شرکت‎های بیمه‎ای باید بتوانند با اعمال تغییراتی در سیستم‎های خود جذابیتی را برای سرمایه‎گذارانی که قصد همکاری را دارند به وجود آورد تا بتوانند سرمایه خود را در این راستا قرار دهند. هر فردی که از سود نهایی کار خود راضی باشد می‎تواند سرمایه گذاری‎ها را بیشتر کند. هرچه حساسیت‌ها بیشتر شود قطعا نتایج مثبتی از این کار حاصل خواهد شد.

نظر شما درباره بیمه ها و صحنه سازی های تقلبی  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز