بیمه‎های مسئولیت در دو دسته عمومی و حرفه‌ای تقسیم بندی شده که در این مطلب قصد داریم تا شما را با اقشاری که می‎توانند از این بیمه‎ها بهره ببرند آشنا کنیم.

دوری از خطرات با بیمه مسئولیت

بیمه‎های مسئولیت بیمه‎هایی بسیار مهم در زندگی عادی و حرفه‎ای افراد محسوب می‎شود. فرقی ندارد که شما یک فرد عادی هستید یا فردی که در کار خود تبحر بسیار زیادی دارد. زمانی که از وجود خطرات بسیار زیاد در زندگی خود آگاهی دارید می‎توانید از بیمه‎های مسئولیت استفاده کنید. این بیمه‎ها همواره خطرات و خسارت‎های جانی و مالی ناشی از آنها را از شما دور می‎کنند و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار دارند.

بیمه های مسئولیت در چه اقشاری قابل استفاده می باشند؟

زیرمجموعه‎های بیمه مسئولیت

بیمه‎هایی که در زمره بیمه‎های مسئولیت عمومی قرار دارند بیمه‎هایی هستند که برای فعالیت‎های عمومی مورد استفاده قرار می‎گیرند. این بیمه در زمینه ساختمان، پیمانکاری، آتش سوزی، فعالیت‎های مربوط به شهرداری، فعالیت‎های ورزشی، فعالیت‎های تبلیغاتی در سطح شهر، بیمه‎های مسئولیت افرادی که به صورت استیجاری در جایی ساکن هستند، بیمه‎های مربوط به نگهداری حیوانات خانگی  و . . . به شما کمک خواهد کرد. هرگونه خسارتی که در این شرایط به وجود آید توسط بیمه‎های مسئولیت قابل پرداخت خواهد بود.

اما بیمه‎های مسئولیت اکثرا در زمینه کاری بیشتر مورد استفاده قرار می‎گیرند. در این رابطه یک شخص به عنوان کارفرما یا مسئول می‎توان بیمه را برای افرادی که با او همکار هستند تحت پوشش قرار دهد. معمولا شرایط به نحوی می‎باشد که بتوان هرگونه خسارت جانی و مالی برای خود و دیگران را از این طریق جبران نمود.

اغلب خسارت‎ها در این شرایط به خسارت‎های جانی ارتباط دارند و به همین دلیل از ارزش بسیار زیادی برخوردار می‎باشند.

بیمه های مسئولیت در چه اقشاری قابل استفاده می باشند؟

بیمه‎های مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان و همچنین بیمه‌‎های مسئولیت مهندسی و بیمه‎هایی که مربوط به کارگران ساختمانی می‎باشد یکی از بیشترین اقشار مورد نظر برای بهره بردن از این شرایط بیمه‎ای به شمار می‎روند.

علاوه بر اقشار ذکر شده بیمه‎ها در زمینه فعالیت‎های فنی در بیمارستان‎ها، فعالیت‎های بیمه‎ای، نگهداری از آسانسور، تورها، فعالیت‎های درون شهربازی، غریق نجات‎ها، افراد فعال در مهدکودک‎ها و هتل‎ها، تعمیرکاران، نگهبانان در بانک‎ها، مراقبین در منازل و . . . نیز وجود دارد.

بیمه های مسئولیت در چه اقشاری قابل استفاده می باشند؟

رشته‎های متفرقه

علاوه بر بیمه‎های مسئولیت ذکر شده بیمه‎هایی دیگر در زمینه بیمه‎های مربوط به قراردادها، بیمه‎های مربوط به کارهای اعتباری و . . . نیز از دیگر رشته‎های موجود می‎باشند که می‎توان از آنها استفاده نمود. حتی برای تعمیرگاه‎هایی که در زمینه تعمیرات خودرو در حال فعالیت هستند این شرایط وجود دارد و قابل استفاده خواهد بود. بنابراین شما می‎توانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه بیشترین سوددهی را از کار خود داشته باشید و هرگونه خطر احتمالی را به صفر برسانید.

نظر شما درباره بیمه های مسئولیت در چه اقشاری قابل استفاده می باشند چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

بیمه ایران