در خبری که امروز از سوی بیمه مرکزی نیز اعلام شده گویا در سال جاری بودجه مربوط به بیمه قالیبافان با افزایش چشمگیری یعنی افزایش سه برابر مواجه شده است.

افرادی که برای بافته شدن فرش های ایرانی زحمت های بسیاری می کشند در نهایت از حاصل دسترنج آنها فرش های دستی بیرون می آید. فرش هایی که بسیار قیمتی هستند و از نوع صادراتی به شمار می روند. این فرش ها را می توانید برای کشورهای دیگر ارسال نمایید و در نهایت از سود آن نیز بهره ببرید.  بنابراین هر فردی که در زمینه ی بافتن فرش ها فعالیت دارد می تواند به آسانی در زمانی کوتاه بیمه خود را فعال کند و از این مزایا نیز برخوردار شود.

بیمه قالیبافان سه برابر خواهد شد!

همه ی افرادی که شغل آنها قالیبافی می باشد  نیاز دارند تا پشتوانه بیمه ای داشته باشند . تا پیش از این بیمه برای همه ی آنها مقرر شده بود اما این بیمه از ارزش بالایی برخوردار نبود. در حقیقت می توان گفت که از امنیت بالایی برخوردار نبودند و بر همین اساس تمامی فشارها بر روی فردی که در این شغل فعالیت می کند وجود داشته و تنها بیمه بودن را یکی از بزرگ ترین آرزوهای خود می دانست.

از سوی دیگر وزارت صنعت و معدن و تجارت هم یکی از بزرگ ترین اهداف پیش روی خود را در زمینه ی بیمه قالی بافان قرار داد و در نتیجه می توان گفت که این تلاش ها امروز به نتیجه رسید. سازمان تأمین اجتماعی بر اساس تلاش ها و پیگیری های این وزارت خانه و همچنین وزارت کار باید در ماه های آتی یعنی در نیمه ی دوم سال جاری شرایط بیمه ای برای این افراد یعنی بیمه قالیبافان را نیز فراهم کند.

علاوه بر آن با به روز شدن شرایط بیمه قالیبافان می توان انتظار داشت که طرح های بزرگ تری از آنها به روی کار آید که یکی از این طرح های بسیار با ارزش را می توان بزرگ داشت فرش دستبافت ایرانی دانست. تولیدات داخلی که می توانند صادر شوند و از این راه چرخه ی اقتصاد ما با تولید داخلی رونق خوبی خواهد گرفت.  در واقع به نوعی می توان شعار رهبر در خصوص اقتصاد مقاومتی را با زحمات قالیبافان به معرض نمایش قرار داد.

بیمه قالیبافان سه برابر خواهد شد!

در خصوص فرش دستبافت می توانیم زمینه های کاری مختلفی را با راه اندازی و هزینه کردن برای استارت آپ ها ایجاد نماییم. در این راستا می توان انتظار داشت که در حدود چندین هزار نفر بر سر کار حاضر شوند و در جاهای مختلفی در این استارت آپ ها جای گیرند.

ما باید بتوانیم برند فرش دستبافت ایرانی را در تمام دنیا بر سر زبان ها بیاندازیم که خوشبختانه در اغلب کشورها نیز این شرایط فراهم شده است. از تعداد تولیداتی که در مجموع به دست می آید می توانیم به یک عدد هشتاد درصد جهت صادرات اشاره نماییم که  تقریبا عددی قابل توجه خواهد بود.

نظر شما درباره سه برابر شدن بیمه قالیبافان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز