بیمه سلامت این وظیفه را دارد که بسیاری از افراد تحت پوشش خود را نیز با خدمات بیمه‎ای مفید حمایت کند، اما در واقع چنین کاری با وضعیت فعلی کمی سخت خواهد بود.

بر اساس بررسی‎هایی که انجام شده می‎توان گفت که امروزه وضعیت مناسبی برای بیمه سلامت پیش بینی نمی‌شود، زیرا در این بیمه وضعیت مالی همانند سایر بیمه‎ها خوب نیست، بخصوص آنکه در بیمه سلامت ما مشکلاتی را می‎بینیم که شاید در بسیاری از بیمه‎ها وجود نداشته باشد. بیمه سلامت همانند بیمه تأمین اجتماعی تعداد زیادی از افراد را تحت پوشش خود قرار می‎دهد، به همین دلیل باید ورودی خوبی از حق بیمه داشته باشد تا بر همان اساس بتواند خروجی مناسب با بهترین خدمات کیفیت‎دار را ارائه دهد.

بیمه سلامت و ارائه خدمات بر پایه توان مالی

افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند می‎توانند خدمات بهتری را دریافت کنند. در واقع مبحث مربوط به پولدار بودن و دریافت نمودن خدمات مطلوب‎تر به بیمه سلامت هم نفوذ پیدا کرده است؛ شاید باور آن برای ما کمی سخت باشد اما در حقیقت این بیمه‎ای که دولتی بوده هم تحت تأثیر آن قرار گرفته است. برای افرادی که توانایی پرداخت نمودن حق بیمه را ندارند، بیمه سلامت همکاری خوبی را با نهادهای مختلف دارد، در صورتی که قادر به پرداخت حق بیمه نباشند هم بهزیستی و هم کمیته امداد پس از بررسی‎های اولیه می‎توانند این کار را انجام دهند. در صورتی که این نهادها هم نتوانند هزینه بیمه این افراد پرداخت نمایند به نوعی می‎توان گفت که دولت با توجه به بودجه‎های موجود می‎تواند این کار را انجام دهد.

بیمه سلامت و ارائه خدمات بر پایه توان مالی

بنابراین در ابتدا برای آنکه خدمات بتوانند به نحو خوبی ارائه شوند باید آزمون‎هایی نیز انجام شود. این آزمون‎ها می‏‌توانند بررسی‎هایی را برای فرد انجام دهند. این آزمون‎ها مربوط به سطح توانایی مالی خواهند بود. یعنی فردی که توانایی مالی دارد پس از بررسی نمودن وضعیت کار او به بررسی وضعیت زندگی او در جایی که هست نیز پرداخته می‎شود. یارانه سلامت می‎تواند به عنوان یک طرح جدید و با ارزش در این سیستم به شمار رود. یارانه سلامت در واقع برای این است که بتوانیم سلامتی فردی را تضمین کنیم که می‎تواند با یارانه یا بدون آن داده شود.  منابعی که برای این بیمه در نظر داریم باید از منابع درست باشند در غیر این صورت نمی‎توانند نتیجه مطلوبی را ارائه دهند. با چنین روش‎هایی می‎توانیم به افرادی که وضعیت مالی خوبی ندارند و به نوعی محروم هستند کمک کنیم.

نظر شما درباره بیمه سلامت و ارائه خدمات بر پایه توان مالی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز