میدان حسن آباد شاهد حریق نسبتا بزرگی بود که جبران آن کار ساده‎ای نبود و پس از ساعت‌ها تلاش این آتش به خاموشی کشید که در واقع از ادامه آتش سوزی جلوگیری شد.

میدان حسن آباد با توجه به بافت قدیمی که دارد یکی از کهن‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین میادین در ایران بوده که همواره توانسته زیبایی زیادی را از خود به معرض نمایش باقی بگذارد. زیبایی در جزء جزء آن به خوبی دیده می‌شود و در حقیقت می‌توان کاری کرد که این اثر برای همیشه ماندگار باقی بماند که البته نیازمند مرمت دوباره پس از آتش سوزی خواهد بود. برای این که این خسارت‌های به وجود آمده به نوعی جبران شود بیمه سرمد این وظیفه خطیر را برعهده می‌گیرد تا تمامی زیان‌های به وجود آمده را جبران نماید.

بیمه سرمد و خسارت میدان حسن آباد

سرعت عمل بیمه سرمد در برآورد خسارت

آمارها نشان می‌دهد که آتش سوزی در میدان حسن آباد در تهران خسارت‌های گسترده‌ای را به وجود آورد که البته با توجه به وسعت این خسارت ورود بیمه‌ها برای جبران آن در همان ساعات اولیه کمی بعدی به نظر می‌رسید. اما خوشبختانه بیمه سرمد این کار را انجام داد و در سریع ترین زمان ممکن بر اساس حضور کارشناسان فعال خود توانست تا این آتش سوزی را برآورد کند و خسارت‌های احتمالی ناشی از آن را بررسی نماید. این کارشناسان در همان دوزاده ساعت اول خود وارد شدند تا بررسی‌ها را انجام دهند و خسارت احتمالی به وجود آمده را نیز تخمین بزنند.

حادثه‌ای که برای میدان حسن آباد رخ داد در شب چهارشنبه بیست و ششم تیرماه بود و خسارت به بار آورد. البته بیشترین حجم این آتش سوزی در ضلع شمال غربی در میدان بود که در یک کارگاه رخ داد و این آتش از کارگاه خارج شده و به فضای اطراف هم منتشر شد. اما بر اساس پیش بینی خوشبختانه ایستگاهی برای آتش نشانی در همان حوالی مستقر بود که در سریع ترین زمان ممکن خود را به مقصد رساند. عمق این آتش سوزی بسیار بیشتر از حد تصور ما است و بنابراین این تیم‌های آتش سوزی با وجود تمام تلاش خود نتوانستند در زمان کوتاهی آتش را خاموش کنند. این زمانی کمی طولانی تر شد اما در نهایت خاموش شد.

 

بیمه سرمد و خسارت میدان حسن آباد

بر اساس برآوردهای بیمه سرمد علاوه بر قسمت بالایی بنای موجود در این میدان، بانکی هم که در آنجا قرار داشت دچار حریق شد. اما خوشبختانه با همکاری این بیمه مشکلات موجود در بانک صادراتی که تنها شعبه در این مکان بوده و مراجعات بسیار زیادی هم داد از اثرات آتش پاک سازی شد و فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

نظر شما درباره بیمه سرمد و خسارت میدان حسن آباد چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

فارس نیوز