از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی از بزرگ ترین بیمه های پایه در جریان است به بیمه تأمین اجتماعی باز می گردد.

این بیمه از هر نظر مورد قبول بسیاری از اداره ها قرار می گیرد، بنابراین باید در تلاش باشیم تا بتوانیم این بیمه را سرپا نگه داریم و با هیچ اتفاقی اعتبار آن را زیر سؤال نبریم.تعداد افراد بیمه شده برای بیمه تأمین اجتماعی به عدد بسیار بالای چهل و پنج میلیون تومان باز می گردد. متأسفانه سازمان بیمه تأمین اجتماعی علی رغم این که در زمره ی سازمان های فعال بوده اما بدهی مربوط به آن می تواند به بالاترین حد گزارش شود. این بدهی به وزارت بهداشت کشور خواهد بود.

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

قطعاً زمانی که بدهی بیمه ای مربوطه به سیستم تسویه نشود کادر نسبت به انجام وظایف خود شانه خالی می کنند. رفته رفته این وضعیت می تواند بدتر شود. وزارت بهداشت باید از بیمه تأمین اجتماعی دریافتی داشته باشد تا بتواند به کارد خود این حقوق را پرداخت کند. کادری که در بیمارستان فعالیت دارند نیاز دارند تا از هر نظر ساپورت شوند تا مشکلات روحی موجود در بیمارستان را پشت سر بگذارند و همچنین انگیزه ای برای محبت به بیماران داشته باشند.

زمانی که فرد پرستار یا سایر کادر درمان خود با مسائل و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و تمام حواس او به این موضوع بوده قطعاً راه حلی برای تغییر در مسیر وجود ندارد. سازمان بیمه تأمین اجتماعی در ابتدا باید بدهی بیمه را برای وزارت بهداشت تسویه کند و علاوه بر آن بدهی موجود را برای مراکزی که مربوط به خود این سازمان هم می باشد نیاز به تسویه دارد. بنابراین در دو دسته جای می گیرند. وضعیت مالی سازمان به نسبت قبل بسیار ضعیف تر بوده و نیاز است تا رسیدگی بیشتری به آن شود.

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

برخی از بیمه شدگان این سازمان در ابتدای سال پرداخت ماهانه بیمه خود را انجام داده اند اما به دلیل اتمام اعتبار دفترچه آنها هیچ نوع خدماتی برای آنها مقرر نخواهد شد. تا زمانی که این اعتبار انجام نشود وضعیت به همین صورت باقی خواهد ماند.  بر همین اساس در مراکز دولتی و حتی ملکی مربوط به این سازمان خدماتی از نوع درمانی دریافت نمی کنند. این موضوع موجب نارضایتی برخی از افراد می شود که در حقیقت مشکل اصلی مربوط به خود آنها خواهد بود.

نظر شما درباره بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز