بیمارانی که  از بیماری رنج می‎برند باید از سوی پزشک نیز مورد بررسی قرار گیرند و در درجه اول به بیمارستان دولتی ارجاع داده شوند.

متأسفانه برخی از پزشکان در بیمارستان و همچنین در مطب‎های خود که بیمه سلامت را قبول می‎کنند این روند را اجرایی ننموده و همیشه مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد. از بین این مشکلات می‎توان به افزایش هزینه‎ها اشاره داشت. از نظر بیمه سلامت هر پزشک یا مطب که بخواهد بیمار را بغیر از بیمارستان دولتی به بیمارستان دیگری نیز ارجاع بدهد یک تخلف بزرگ را مرتکب شده که قطعا می‎تواند به ضرر آنها تمام شود و ممکن است حتی با برخوردهای قانونی هم همراه شوند.

بیمارستان دولتی و خدمات بیمه سلامت

البته قرار نیست بیمه سلامت هزینه‎ها را بر دوش مردم قرار دهد، بلکه مهمتر از هر کار دیگری اولین هدف برای آن جلب کردن رضایت تمامی افراد می‎باشد. این بیمه می‎خواهد تا تمامی کارها را خود نیز انجام دهد، عملا یکی از مهمترین اقدامات هم تحت پوشش قرار دادن تمامی‎های موضوعات پزشکی می‎باشد. شاید تاکنون در اجرای این پروژه‎ها در حد نصاب خود موفقیت‎هایی را به دست نیاورده باشد اما می‎توان گفت که حالا به آنچه که باید نزدیک می شود اما اهمال در برخی کارها به ضرر این سیستم خواهد بود.

در زمانی که رضایت از خدمات ارائه شده از سوی مراجعه کنندگان اعلان نشود یعنی بیمه سلامت از خط قرمز خود عبور کرده که قطعا می‎تواند عواقبی را در پی داشته باشد. از جمله این موارد می‎توان به خروج برخی از پزشکان و همچنین به خروج برخی از بیمارستان‎ها اشاره نمود. یک پزشک باید در نظر داشته باشد که سطح درآمدی اغلب افراد تحت پوشش این بیمه پایین است، بنابراین باید در ابتدا بیمارستان دولتی را در اولویت خود قرار دهد.

بیمارستان دولتی و خدمات بیمه سلامت

هرجایی که این تخلف در آن اجرایی شود، قطعا به مراتب بالاتر گزارش ارائه خواهد شد و این گزارش‎ها هم پیگیری می‎شود. تاکنون برای خدمات بیمه سلامت در بیمارستان دولتی سقفی تعیین شده تا قطعی بودن این سهم پرداخت را اجرایی بدانند. عملا یک نرخ ثابت وجود دارد که برای تمام مردم یکسان است. هرچه اطلاع رسانی در این خصوص بیشتر شود رسیدن به هدف میسر تر خواهد شد، بنابراین تا حد امکان باید از موانع موجود از جمله شایعات و همچنین سست کار کردن برخی از عوامل جلوگیری کرد.

نظر شما درباره بیمارستان دولتی و خدمات بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز