یکی از هزینه هایی که موجب شده تا شایعات بسیاری در بین مردم در جریان باشد در رابطه با هزینه بیست و پنج هزار تومانی دریافتی از زائران خواهد بود.

همه ی افراد در فضای مجازی و . . . در رابطه با این عدد دریافتی صحبت می کنند در حالی که بارها علت دریافت آن نیز توضیح داده شده است. در رابطه با اینکه افراد باید چگونه به خاک عراق وارد شوند شرایطی در نظر گرفته شده که یکی از آنها استفاده از سامانه سماح برای ثبت نام اولیه خواهد بود. پس ا آنکه ثبت نام انجام می شود می توانید به آسانی با دریافت گذرنامه خود برای سفر آماده شوید اما در این بین یک مبلغ 25 هزار تومانی هم از شما دریافت می شود.  برخی این مبلغ را حرام می دانند زیرا سفر را رایگان می دانند ، اما آیا واقعا این گونه است؟

بیست و پنج هزار تومان و پیاده روی اربعین!

در حقیقت می توانیم به این نکته اشاره کنیم که این هزینه بیست و پنج هزار تومان صرفا برای بیمه از افراد درخواست می شود. این هزینه از سوی سازمان حج و زیارت هم به تأیید رسیده است ، زیرا حضور در این راه می تواند خطرهای بسیاری را به همراه داشته باشد و بنابراین باید از طرقی این خطرها را پیش بینی و برای رهایی از آنها برنامه ریزیهای لازم را انجام داد. هیچ درصدی از این مبلغ تعیین شده به حساب سازمان حجم و زیارت واریز نمی شود و تمامی مبلغ به حساب بیمه می رود.

این تصور که حتی درمان هم در کشورعراق رایگان خواهد بود را باید کنار بگذارید. زیرا کشور عراق هم همانند ایران برای درمان باید هزینه های بسیاری را صرف کند و صرفا به جهت ورود به زمان اربعین نمی تواند این هزینه ها را نادیده بگیرد ، در نتیجه باید مبالغی را به همراه داشته باشید تا بتوانید در سریع ترین زمان آنها را پرداخت کنید. در رابطه با این مبالغ تعیین شده از بیست و دوهزار تومان ، هفت هزار تومان آن برای خدمات مربوط به درمان بوده و پانزده تومان هم برای بیمه دریافت می شود که با توجه به غرامت های تعیین شده مبلغ بسیار پایینی خواهد بود. سه هزار تومان باقی مانده هم برای ثبت نام در نظر گرفته خواهد شد.

خدمات درمانی که برای زائران صورت می پذیرد صرفا برای استفاده از خدمات مربوط به هلال احمر خواهد بود که کمک های اولیه را انجام می دهند. در صورتی که تنها این مبلغ را واریز نمایید از خدمات اولیه برخوردار خواهید شد. زیرا این مبالغ بسیار کم تنها می تواند بخشی از کار را جلو اندازد به عنوان مثال انتقال دادن داروها و . . .

بیست و پنج هزار تومان و پیاده روی اربعین!

در صورتی که هزینه بیمه پرداخت شود از زمان پذیرش تا ترخیص بیمار می تواند از مزایای بیمه ای استفاده کند یا این که در صورت فوت و . . . این توانایی وجود دارد تا از مزایای بیمه ای در جهت دریافت غرامت خود نیز استفاده کند. اما در همان حین که حادثه ای پیش می آید هم هزینه هایی که تحت پوشش بیمه قرار ندارد را وارد جریان خواهند کرد تا به صورت نقدی دریافت شود.  با این هزینه های دریافتی در حدود چهل دستگاه آمبولانس مخصوص برای ایرانی ها در نظر گرفته شده که تنها در بین راه رفت و برگشت هشت آمبولانس مستقر هستند.

بررسی ها نشان می دهند که به میزان صد و شصت تن دارو به این کشور ارسال شده است. این داروها در نهم مهر با تریلر انتقال می یابند. بنابراین در زمان ورود با مشکلی مواجه نخواهید شد و تمامی کارها به صورت برنامه ریزی شده آماده خواهد بود. آمار سال گذشته نشان می دهد که تعداد زیادی ز مراجعین به مرحله بستری و حتی جراحی هم رسیدند که باید هزینه های مربوط به آنها به نوعی تأمین شود.

پزشکانی که حضور دارند و همچنین کادر پرستاری و پیراپزشکی برای این فعالیت های خود به صورت کاملا رایگان فعالیت می کنند و بابت ویزیتی که انجام می دهند هزینه ای نمی گیرند.  این افراد کاملا داوطلب هستند.

نظر شما درباره بیست و پنج هزار تومان و پیاده روی اربعین چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز