بر اساس بررسی های صورت گرفته تمامی واحدهای مسکونی که در حال حاضر در ایران وجود دارند باید از نظر بیمه بررسی شده و بیمه شوند تا در برابر خطرات مشکلاتی به وجود نیاید.

یک آمار جزئی از عملکرد مربوط به واحدهای مسکونی به این نکته اشاره دارد که بیمه شدن هریک از آنها می تواند مشکلات پیش رو را تا حدود زیادی برطرف نماید. در صورتی که خسارتی بروز کند در نهایت می توان به این نکته اشاره داشت که هر نوع خسارت وارده ای توسط بیمه پرداخت می شود و فرد می توان ساختمان خود را بازسازی کند و آن را از این وضعیت نیز خارج نماید.

بررسی مشکل مربوط به بیمه واحدهای مسکونی

در حال حاضر این مسئله در ایران به عنوان یک سیاست بسیار مهم مدنظر قرار دارد که می تواند مشکلات بسیاری را حل کند. برنامه ریزی ها حاکی از آن هستند که تمامی واحد های از نوع مسکونی باید در برابر این خطرات نیز محافظت شوند و بنابراین می توان گفت که از ای پس هیچ مشکلی نمی تواند مخاطره ای را برای ما به همراه داشته باشد. این مسئله که کلیه واحدهای مسکونی باید بیمه شوند به عنوان یک لایحه مطرح شده و باید تحت بررسی قرار گیرد تا در نهایت تأیید یا رد تأیید آن نیز مشخص گردد.

در صورتی که یک فرد به عنوان مالک در یک ساختمان در حال زندگی باشد باید برای هر واحدی که دارد شصت هزار تومان را به صورت ماهانه به حساب بیمه ای خود واریز نماید تا در نهایت بیمه واحد مسکونی برای او برقرار شود. حساب بیمه ای که مدنظر قرار دارد باید به صورت کاملا تخصصی باشد و بنابراین می توانیم به بیمه حوادث طبیعی اشاره نماییم که طبق شماره حساب داده شده به صورت ماهانه این واریز صورت می پذیرد.

بررسی مشکل مربوط به بیمه واحدهای مسکونی

سهم مربوط به بیمه حوادث را تنها مردم پرداخت نخواهند کرد بلکه علاوه بر مردم باید دولت هم سهمی را پرداخت کند  که برای رعایت عدالت یک سهم پنجاه درصدی از هریک دریافت می شود. این برنامه به احتمال بسیار زیاد از سال آینده باید اجرا شود تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند. حوادث طبیعی به صورت غیرمنتظره هستند و هیچ گاه خبر نمی کنند همانند اتفاقی که عید امسال کام بسیاری از افراد را تلخ نموده و سبب ویران شدن خانه ی آنها شده و تا زمان فعلی هم خانه ای به برخی از آنها تحویل داده نشده است.

هرچه دولت در تأمین نیاز ها توانا باشد باز هم نمی توان در یک برحه ی زمانی خاص تمامی هزینه ها را پرداخت کرد ، به رفع خسارات ناشی از سیل و همزمان ساخت خانه دوباره برای افراد پرداخت ، بنابراین برای پیشرفت سریع کارهای خود می توانید از روش  پرداخت بیمه خسارات طبیعی کمک بگیرید.

نظر شما درباره بررسی مشکل مربوط به بیمه واحدهای مسکونی  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز