استارت آپ های جدید در زمینه بیمهای معمولا به انجام فعالیتهایی مشغول هستند که چنین فعالیتهایی با اعتراضهای شدیدی همراه شده است.
تغییرات کسب و کار و استارت آپها
کسب و کار در هر زمینهای بسیار خوب است اما همیشه هر نوع کسب و کاری از سوی افراد پذیرفته شده نخواهد بود. با توجه به تغییراتی که امروزه در فضای کسب و کارها ایجاد شده ما همواره هر روز تغییراتی بزرگ تر و همچنین سرعتی بیشتر را تجربه خواهیم کرد. اما گاهی این سرعت به نفع کار نیست و حتی میتواند به سایر افراد لطمه زیادی را وارد آورد. به همین دلیل با شروع و شدت گرفتن فعالیتهای این روزهای استارت آپ ها اعتراضهایی هم برای آنها به وجود آمده است.
حضور استارتآپها، زمینه ساز تغییرات
نمایندگیهای بسیاری وجود دارند که در زمینه بیمه در سطح کشور ما فعالیت میکنند. معمولا این نمایندگیها پس از طی پروسهای طولانی در حال حاضر به انجام فعالیت مشغول هستند و قطعا هر نوع تغییر غیر منتظرهای میتواند به ضرر آنها تمام شود. یکی از تغییرات بسیار مهم در این زمینه حضوراستارت آپها خواهد بود. این جدیدترین تغییراتی است که فضای کسب و کار را تحت تأثیر خود قرار داده و همواره به ضرر نمایندگیها تمام می شود.
استارت آپ ها مشتریهای خود و نمایندگیها هم مشتریان خود را دارند. اما تقابلی که در بین این دو وجود دارد یکی از بزرگترین شرایطی است که باید نسبت به آن توجه داشته باشید. وجود این دو روش کسب و کار از جذب مشتریهای بیشتر جلوگیری میکند و همین امر موجب شده تا صدای اعتراضها بیشتر از پیش به گوش برسد. نمایندگیهای موجود برای بازپس گرفتن حق خود نامهای را برای رؤسا تنظیم و ارسال نمودهاند تا بتوانند مشکلات خود را اعلام نمایند.
اعتراضهای شدید در این زمینه در حقیقت به موضوعی بستگی دارد که از آن به عنوان بازاریابی نیز یاد میشود. بازاریابیهای امروز همواره میتوانند به نفع یا به ضرر باشد. با توجه به درصد قابل توجهی از مشتریها که در دست نمایندگیها میباشد از نظر استارت آپ ها و همچنین رؤسای بیمهای کشور این سهم موجود در حد زیادی نیست و دلیلی برای چنین تغییرات و اعتراضهایی وجود ندارد. بلکه میزان بازاریابی از سوی استارت آپ ها بسیار بالا بوده و همین امر توانسته رضایت شغلی خوبی را به دنبال داشته باشد.
به جای استفاده از هیاهو و تشویش اذهان عمومی بهتر است تا نمایندگی درصد مشتری یابی خود را افزایش دهند و از این رو بتوانند شرایط ایده آلی را برای فضای کسب و کار خود به وجود آورند. قطعا این فضای مناسب برای کسب و کار آنها می تواند به نفع آنها تمام شود. شرکتهای موجود که به عنوان فعالان اینترنتی پا به عرصه نهادهاند درصد کمی را تشکیل میدهند و اندازه آنها در حد چنین تغییرات بزرگی نخواهد بود. پس بهتر است که واقعیتها را در نظر داشته باشیم و بر اساس حدس و گمان برخورد نکنیم.
نظر شما درباره اعتراضی بزرگ برای استارت آپ ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.
منبع: