یکی از سؤالات رایج در بین کاربران، پرداخت کردن قسطی حق بیمه‎ها می‎باشد. در رابطه با این موضوع به صورت کامل توضیحاتی ارائه خواهد شد.

آیا حق بیمه قسطی می شود؟

امکان پرداخت قسطی حق بیمه، فرقی ندارد که بیمه شما از چه نوعی باشد، برای هر نوع بیمه‎ای وجود دارد. اما اینکه این میزان حق بیمه و قسط‎های آن به چه شکلی خواهد بود تا حد زیادی به شرکت‎های بیمه‎ای وابسته می‎باشد.

هر شرکت بیمه‎ای بر اساس رضایت مشتری و حق بیمه‎ای که تعیین نموده، عددی را انتخاب خواهد کرد تا در طی ماه این عدد پرداخت شود، برخی از مشتریان با تمکن مالی بالا این حق بیمه را به صورت یکجا پرداخت می‎کنند، اما اغلب موارد این امکان برای همه وجود ندارد.

منفعت حق بیمه‎های قسطی

معمولا حق بیمه‎های قسطی در حدی تعیین می‎شود که فرد بتواند در طول یک ماه بدون آنکه فشاری به خود یا خانواده خود وارد آورد آن را تأمین و پرداخت نماید. زیرا در صورت عدم پرداخت حق بیمه‎ها نمی‎تواند از شرایط بیمه‎ای مطلوبی که برای او تعیین شده استفاده نماید. اما نرخ‎های تعیین شده یک نرخ ثابت نیست و معمولا به دولت ارتباطی ندارد. شرکت‎های بیمه‎ای بسیار زیادی وجود دارند که به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند و نرخ‎های تعیین شده نیز برای آنها به صورت‎های متفاوتی خواهد بود.

آیا حق بیمه قسطی می شود؟

اما در خصوص بیمه شخص ثالث هنوز باید ها و نبایدهایی در کار وجود دارد. به دلیل اجباری بودن بیمه شخص ثالث معمولا اکثر شرکت‎های بیمه‎ای درصد زیادی از این بیمه را پوشش می‎دهند. در صورتی که مبنای حق بیمه قسطی برای همه آنها در نظر گرفته شود قطعا با مشکلات بسیار شدید مالی مواجه خواهند شد و نمی‎توانند خسارت‎های وارده را با این روش جبران کنند. بنابراین باید کمی خود را جای شرکت‎های بیمه‎ای قرار دهیم و در خصوص بیمه‎های اجباری که میزان دریافتی خسارت برای آنها بالاتر است حق بیمه قسطی را فراموش کنیم.

اینکه آیا بیمه نامه‎ای به صورت قسطی پرداخت می‎شود یا به صورت نقدی وظیقه‎ای است که بر دوش نهادهای دیگر قرار داده شده و شورای عالی بیمه یکی از بهترین نهادها برای این کار می‎باشد. زیرا باید تصمیم گیری‎ها و مشورت‎هایی در این موضوع انجام شود تا در نهایت بتوان به نتیجه نهایی نیز نائل شد.

آیا حق بیمه قسطی می شود؟

اهمیت بیمه شخص ثالث

استفاده از بیمه شخص ثالث با شرایط خاصی همراه می‎باشد. بیمه شخص ثالث یک بیمه بسیار مهم و اجباری برای جبران خسارت‎های جانی و مالی وارد شده به افراد می‎باشد. فرد با استفاده از کوپن‎های خود این خسارت‎ها را دریافت می‎کند.

خسارتی که به او پرداخت می‎شود همانند بیمه‎های درمانی سقف‎های بازی ندارد که در ازای پرداخت بیشتر سقف بیشتری برای او تعیین شود بلکه در یک محدوده قرار دارد. به همین دلیل برای حق بیمه قسطی در خصوص این نوع بیمه معذوریت وجود دارد.

نظر شما درباره آیا حق بیمه قسطی می شود چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

بیمه ایران