یک سری از آزمایشات برای بیماران تیروئیدی در حال انجام است که ضرورتی برای انجام آن وجود ندارد و به نوعی می توان گفت که کاملا بی فایده خواهد بود.

یگ سری از آزمایش های تیروئیدی هستند که معمولا پزشکان آنها را درخواست می کنند . این در حالی است که اکثر این آزمایش های که درخواست شده نیازی به انجام نداد و می توان گفت که کاملا بی فایده بوده و تنها هزینه هایی را بر دوش خانوار باقی می گذارد. بنابراین باید به این موضوع توجه نمایید که آزمایشات تیروئیدی همانند آزمایش خود نیازی ندارند تا هر ماه یا هر دو ماه یکبار انجام شود. زیرا تغییرات حاصل شده در سیستم متابولیسمی تیروئید برای هر دوازده هفته یکبار در نظر گرفته می شود.

آزمایشات تیروئیدی که نباید انجام شود؟!

یعنی اندکس هایی که برای تغییرات در تیروئید مدنظر ما قرار دارد بر اساس تجارب به دست آمده در طول مدت هر سه ماه تغییراتی را خواهد دید ، بنابراین ضروری نیست تا پیش از این تاریخ مراجعه نمایید و آزمایش بدهید . این موضوع باید در بین پزشکان هم مورد پیگیری قرار گیرد. هزینه های زیادی به صورت یک برآورد کلی تنها برای سه آیتم از آزمایشات بیماران تیروئیدی صورت می پذیرد که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

آیتم هایی که در اکثر آزمایش های تیروئیدی نیز مدنظر ما قرار دارد شامل TSH، T4 و T3 خواهد بود. در فواصلی کوتاه در صورتی که این آزمایش ها تکرار شود هیچ پاسخی به جز یک پاسخ طبیعی از آن دریافت نخواهد شد . بنابراین نازی نیست تا هزینه های بالایی را بر دوش بیماران قرار دهیم. تنها در مواردی که کارکرد غده تیروئید در یک دوره زمانی نتواند در محدوده نرمال خود باشد انجام چنین آزمایش هایی ضروری خواهد بود. اگر هزینه این بیماری ها و آزمایش های مربوط به آن از روی بیمه ها کمتر شود بیمه ها تمرکز خود را بر سر مسائل مهم ترین از جمله بیماری های خونی ژنتیکی قرار می دهند.

آزمایشات تیروئیدی که نباید انجام شود؟!

پس برای آنکه همکاری بهترین بین بیمه ها و آزمایشگاه ها قرار داشته باشد تا هزینه های درمانی برای مردم کمتر از حالت فعلی شود یکی از موارد ضروری موجود را می توانیم اهمیت کاهش آزمایش های غیر ضروری و هدررفت سرمایه ها در این رابطه شویم.

نظر شما درباره عدم نیاز به آزمایشات تیروئیدی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

خبر آنلاین