جرائم کارفرمایان در طی تاریخ‎هایی که اعلام شده باید به نوعی بخشوده شود تا انگیزه‎ای برای بیمه کردن دوباره کارگران خود داشته باشند.

افرادی هستند که در غالب کارفرما در حال خدمت رسانی هستند، چنین افرادی باید در نظر داشته باشند که بیمه کارگران خود را به موقع پرداخت نمایند تا جریمه‎ای برای آنها در نظر گرفته نشود. در صورتی که جریمه برای آنها مقرر گردد در نهایت می‎توانیم به این موضوع اشاره نماییم که از سوی تأمین اجتماعی بخشودگی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. برای این که بخشودگی مبذول گردد، فرصتی را معین نموده‎اند که سیزدهم شهریورماه است، یعنی آخرین مهلت برای بخشودگی در این  تاریخ خواهد بود.

آخرین زمان جهت بخشودگی جرائم کارفرمایان

قانون پرداخت جرائم بیمه‎ای

جرائم بیمه‎ای می‎تواند به صورت‎های مختلفی رخ دهد، که از مهمترین و بیشترین انواع آن می‎توان به جرائم بیمه ای برای کارفرمایان اشاره کرد. این جرائم کارفرمایان بخشوده می‎شوند اما باید برای بخشوده شدن آنها به شعب بیمه‎ای مراجعه شود تا بخشودگی در نظر گرفته شده و اعمال گردد. این قانون تنها برای افرادی در جریان خواهد بود که به دلیل مشکلات مالی توانایی برای پرداخت هزینه‎های بیمه‎ای خود ندارند و پس از گذراندن شرایط بحرانی خود به نوعی توانایی دوباره‎ای را کسب نمودند. حالا می‎توانند به صورت قسط‎بندی این جرائم را پرداخت نمایند.

نحوه پرداخت جرائم

بیمه تأمین اجتماعی وضعیت مالی این افراد را که به دلیل شرایط بد اقتصادی موجود توانایی پرداخت بیمه کارگران را نداشته‎اند درک نموده و فرصتی دوباره به آنها می‎دهد تا علاوه بر باقی ماندن بر سر کار خود بتوانند حقوق و مزایای بیمه‎ای مربوط به کارگران را نیز پرداخت نمایند. بنابراین با قسط بندی در اقساط مناسب که توانایی پرداخت هم وجود داشته باشد این توانایی برای پرداخت وجود خواهد داشت. در حقیقت بدین ترتیب بخشی از بدهی آنها بخشوده خواهد شد.  در حال حاضر در این طرح کارفرمایان زیادی شرکت نموده‌اند و بدین ترتیب به فعالیت‎های تولید خود ادامه داده‎اند.

آخرین زمان جهت بخشودگی جرائم کارفرمایان

این قوانینی که به تازگی برای تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده نه تنها به نفع کارفرمایان، بلکه به نفع کارگران هم خواهد بود و در نهایت همه آنها نیز استفاده خواهند کرد. کارفرما این توانایی را دارد تا به کار خود ادامه دهد و علاوه بر آن کارگر هم بر سر فعالیتی که دارد ماندگار خواهد بود.

لزوم پرداخت جرائم بیمه‎ای

دولت باید بتواند در سال جاری بدهی پنجاه هزار میلیاردی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت نماید. زیرا در سال جاری می‏‎توان بودجه‎هایی را تعیین نمود تا بدهی‎های عقب افتاده پرداخت گردد که یکی از مهمترین آنها بدهی مربوط به تأمین اجتماعی خواهد بود. در صورتی که این بدهی مورد بی توجهی قرار گیرد بر روی کیفیت کار بیمه‎ای هم تأثیر منفی خود را بر جای خواهد گذاشت.

نظر شما درباره آخرین زمان جهت بخشودگی جرائم کارفرمایان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز