بازاریابی در هر صنعتی با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده است. این بازاریابی و تفاوت آن را میتوان به وضوح در عرصه بیمهای کشور نیز مشاهده کرد.
اما بیمه مرکزی از هیچ کوششی برای جلوگیری از ناحق نشدن امور نمیگذرد. زیرا در این بین افرادی هستند که سرمایه زندگی خود را برای این محصولات بیمهای قرار میدهند و نباید به هیچ ترتیبی دچار ضرر شوند.
به همین دلیل برای افرادی که عرضه کننده یک محصول بیمهای هستند و با بازاریابی آنلاین و از طریق افراد بسیار حرفهای در این زمینه به فروش میپردازند شرایطی را تعیین نموده است. این شرایط همانند یک سری از آیین نامهها و قوانین قابل اجرا خواهد بود و باید نسبت به آن توجه لازم صورت پذیرد.
شروط بیمه مرکزی برای بازاریابی
بیمه مرکزی یکی از اولین شرطها برای بازاریابی به صورت آنلاین را داشتن نماد اعتماد میداند. این نماد اعتماد از دو طریق قابل کسب خواهد بود. یکی از آنها مربوط به تجارتهای الکترونیکی و دیگر مرتبط با سازماندهی این نوع تجارتها از سوی وزارت فرهنگ میباشد. این نمادها تنها توسط سازمانهای مربوطه اعطا میشوند.
هیچ نوع تقلبی در کار نخواهد بود و شما مطمئن خواهید بود که علاوه بر بیمه مرکزی، دو سازمان دیگر نیز بر روی سایت مورد نظر برای فروش ارزیابی ای لازم را انجام میدهند.
پروسه دریافت نماد
پروسه دریافت نماد اعتمادها به سادگی انجام نمیشود و پس از طی راههای قانونی در نهایت دورهای به صورت آزمایشی و سپس به صورت دائمی قرار خواهد گرفت. مشتریان عزیزی که محصولات بیمهای را به صورت آنلاین خریداری میکنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که دارا بودن سایت مربوط به این دو نماد بسیار مهم است.
هر مدیری که قصد فروش محصولات بیمهای خود را به صورت آنلاین برعهده دارد هم نیز باید به این موضوع واقف باشد که این قوانین باید اجرا شود در غیر این صورت اجازه فعالیت داده نمیشود.
قانون بعدی این است که هر سایتی که خدمات فروش و بازاریابی بیمه را به صورت آنلاین انجام میدهد باید بداند که قبل از واریز پول توسط مشتری باید قیمت اصلی و آخرین قیمت تعیین شود.
پس از آن باید امکان تبادل نظر برای مشتریها یا حالت مقایسهای و بررسی میزان تعهدات شرکت مربوطه هم وجود داشته باشد تا بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند. این شرایط باید به گونهای باشد که فرد مورد نظر در صورت انصراف بتواند از وضعیت آنلاین خارج شود و هیچ هزینهای از او کسر نشود.
هر محصول بیمهای که قصد ارائه آن را از طریق بازاریابی بیمهای برعهده دارید باید به صورتی باشد که قبل از خرید از ابتدایی ترین تا انتهایی ترین مفاد آن برای افراد مشخص شود. به چنین ترتیبی میتوانید در کمترین زمان ممکن از تصمیم خود منصرف شوید یا بر روی آن پافشاری نموده و اقدام به خرید نمایید. اطلاعات خصوصی که برای هر فرد در سامانه ثبت میشود باید به صورت کاملا محفوظ باشد و به هیچ عنوان تغییر پذیر نباشد.
همچنین پس از تأیید شدن یک نسخه از محصول بیمهای و شرایط خرید و بیمه نامه و هزینه پرداخت شده باید برای بیمه مرکزی هم ارسال شود. در چنین شرایطی اگر اختلالی در کار رخ دهد یا محصولات بیمهای خلاف قانون در حال کار باشند مشخص خواهد شد و به سرعت از سوی بیمه مرکزی شناسایی و از روند کار باز خواهند ماند.
منبع: