کشتی‎های ایرانی که در آبهای بین‎المللی فعالیت می‎کنند به دلیل خطرات و موانعی که در راه برای آنها وجود دارد باید بیمه شوند که این بیمه از نوع بیمه دریانوردان می‎باشد.

کشتی‏‎هایی که معمولا برای حمل وسایل و همچنین حمل محموله‎های نفتی و غیرنفتی مورد استفاده قرار می‎گیرند باید دارای ایمنی لازم باشند. در صورتی که این ایمنی فراهم نباشد قطعا می‎توانند عوارض و پیامدهایی را به دنبال داشته باشد. معمولا اتفاقاتی غیرمنتظره برای انواع کشتی‎ها پیش می‎آید که نمی‎توان عمق خسارت وارده ناشی از آن را تخمین زد. بر همین اساس باید توجه داشت که وجود بیمه برای چنین فعالیت‎هایی واقعا نیاز است و در غیر این صورت می‎تواند مشکل ساز شود.

بیمه دریانوردان در کشتی های ایرانی

افرادی که در اروپا فعالیت دارند باید این انتظار را داشته باشند که نیاز است تا ایمنی‎های لازم را ایجاد نمایند. ایمنی باید برای کشتی‎ها فراهم شود تا هم کشتی‎ها و هم دریانوردان از این شرایط نهایت بهره را ببرند و دغدغه‎ای برای فعالیتشان نداشته باشند. باید به این موضوع توجه داشت که خطرات برای همه وجود دارد و باید بیمه در هر زمینه‌ای جدی گرفته شود. ایمنی کشتی‎ها اولین اولویت می‎باشد که باید فراهم شود.

ایران از سالها پیش در زمینه‎ی دریانوردی نیز فعالیت داشته، اما دریانوردی می‎تواند خطرساز شود، متأسفانه کشورهای اروپایی به موضوع ایمنی و بیمه توجهی ندارند و چالش‎ها با این کشورها مشترک است. ایران در زمینه‎ی دریانوردی قصد دارد تا به بالاترین سطوح برسد، تا زمانی که شرایط ایمنی و بیمه‎ای فراهم نباشد می#تواند مسئله‎ساز شود و بعدها پس از رخ دادن یک خطر باید به دنبال علت آن باشیم و در آن زمان بیمه نمی‎تواند کمکی کند.

بیمه دریانوردان در کشتی های ایرانی

در زمینه‎ی دریانوردی باید بررسی نمود که آیا به مسئله زیست اهمیت داده شده یا خیر، حذف کردن گازهای مضر گلخانه‎ای بود، توجه به نوع سوخت مصرفی در کشتی‎ها و وجود ایمنی لازم در زمان دریانوردی می‎تواند از موارد قابل پیگیری باشد، در صورتی که پیگیری‎ها به موقع نباشد قطعا می‎تواند خسارت‎هایی جدی چه از لحاظ محیط زیستی و چه از لحاظ ایمنی برای دریانوردان به وجود آورد. همچنین تجهیزات مناسبی برای دریانوردان باید فراهم شود تا آنها بتوانند به نحو مطلوبی از موقعیت استفاده کنند و به وظیفه اصلی خود برسند.

نظر شما درباره بیمه دریانوردان در کشتی های ایرانی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز