متأسفانه با تغییر در شرایط بازار تقاضا برای بیمه بدنه کمتر شده و همچنین علاوه بر این مشکل می‎توان به پرداخت نکردن بدهی‎ها هم اشاره داشت.

همه‎ی افرادی که تاکنون از بیمه بدنه استفاده کرده‎اند باید بدانند که با تغییر در شرایط بازار و همچنین تغییر کردن نرخ ارز یکی از عمده‎ترین مشکلات موجود در خصوص پرداخت کردن مابه التفاوت قیمت‎ها می‎باشد که درصد زیادی از رانندگان برای این کار اقدام نکرده‎اند و این موضوع همچنان پابرجا مانده است. این درخواست از سوی بیمه مرکزی نیز در حال پیگیری می‎باشد.

بیمه بدنه و تغییرات قیمت در این نوع بیمه

بیمه بدنه از جمله بیمه‎های گرانقیمت به شمار می‎رود که هر بیمه‎ای توانایی پرداخت آن را ندارد. ماشین‎های لوکس که بیمه بدنه دارای بیمه بدنه هستند، نیاز دارند تا در زمان خسارت دیدن تمامی هزینه‎ها را دریافت نمایند. تاکنون بازار بیمه این چنین تغییراتی را به خود ندیده است. از نظر به روز کردن هیچ نوع محدودیتی برای شما در نظر گرفته نمی‎شود و می‎توانید به هر تعداد که نیاز دارید از الحاقیه‎ها کمک بگیرید.

با توجه به این که تلاش‎هایی برای تغییر در میزان بیمه بدنه صورت گرفته اما هنوز هم مالکانی وجود دارند که تغییری در کار خود ایجاد نکرده‎اند و همچنان از همان شرایط قبلی استفاده می‎کنند. در حالی که اگر خسارتی بروز پیدا کند قطعا ماده 10 اعمال خواهد شد.  در نتیجه در همان زمان برای دریافت خسارت باید مابه التفاوت قیمتی نیز پرداخت شود. این کار در هر صورت انجام می‎شود اما در آن زمان امکان دارد که فرد توانایی پرداخت این تغییر را نداشته باشد و از طرفی هم می‎توان گفت که وقت گیر بودن موضوع می‎تواند موجب عصبانیت فرد شود.

بیمه بدنه و تغییرات قیمت در این نوع بیمه

در این ماده به این موضوع توجه شده که اگر یک مال به نسبت قیمت خود بیمه نشده باشد و کمتر از آن باشد، فردی که بیمه را برعهده دارد در زمانی که خسارتی بروز پیدا کند، باید بر اساس بیمه نامه پرداخت را انجام دهد که این موضوع می‎تواند کمتر از میزان اصلی خود باشد.

قیمت خودروهایی که امروزه در بازار وجود دارند هر روز در حال تغییر است و نرخ ثابتی برای آنها وجود ندارد، از این رو نمی‎توان بر روی آنها تمرکز کرد و به نوعی از آنها استفاده نمود. برای بیمه‎ها سال تولید ماشین و اینکه به چه میزانی برای خسارت نیز بیمه صورت گرفته از اهمیت زیادی برخوردار است، علاوه بر آن می‎توان به این موضوع هم اشاره داشت که امروزه برخی از خودروهای موجود در بازار دوبرابر قیمت قبلی شده‎اند که باید این نرخ برای آنها به تصویب برسد.

نظر شما درباره بیمه بدنه و تغییرات قیمت در این نوع بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز