بیمه

سازمان تأمین اجتماعی و بررسی عملکرد درمانی (2)

بیمارستان‌ها و مراکز تأمین اجتماعی معمولا به علت مراجعات بالایی که همه روزه انجام می‌دهند از نظر کیفیت خدمات با توجه به حجم جمعیت خدمات گیرنده در حد مطلوبی قرار ندارند. در نتیجه در این خصوص تنها افرادی که دفترچه سازمان تأمین اجتماعی را با خود به همراه دارند، خواهند توانست از این خدمات استفاده کنند به خصوص در مواقعی که افراد تمکن مالی کافی ندارند نیز از این مجموعه استفاده خواهند نمود. در نتیجه سایر افراد با همین دفترچه به مراکزی مراجعه می‎کنند که خصوصی بوده و کیفیت خدماتی بالاتری را به آنها ارائه می‎نمایند.

بیمه‎های تکمیلی و سازمان تامین اجتماعی

اما امروزه بیمه‎های تکمیلی هم فعال‎تر از سایر بیمه‎ها در حال فعالیت می‎باشد. معمولا بیمه‎های تکمیلی توسط یکی از شرکت‎های بیمه خصوصی همچون بیمه دانا، بیمه آسیا و . . . خدمت ارائه می‌دهند. این بیمه‌ها به دلیل آنکه مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند، خدمات مطلوب‌تری را با مراکز طرف قرار داد خود در اختیار شما قرار خواهند داد، به چنین ترتیبی می‌توان گفت که بیمه‌های تکمیلی نسبت به سازمان تأمین اجتماعی در گذشته عملکرد خوبی را از خود ارائه دادند و در نهایت توانسته‎اند تا نظر بسیاری از مشتریان و همچنین مراکز خصوصی و دولتی را به سمت خود جلب کنند.

اما این روزها خبرهای جدیدی در راه است که افراد می‎توانند با استفاده از بیمه تکمیلی از سازمان تأمین اجتماعی هم خدمات خوبی دریافت کنند. شاید سازمان تأمین اجتماعی نام خوبی از خود به جای نگذاشته باشد، اما هر روز تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بتواند بهترین‎ها را به شما عزیزان هدیه کند. به همین دلیل در ماههای اخیر برای بهبود شرایط و کیفیت خدمات ارائه شده خود در حال تلاش است و در نتیجه توانسته رضایت افراد مراجعه کننده دارای بیمه تکمیلی را جلب نماید. در نتیجه افراد می‌توانند خدمات خود را از تمامی مزایا در نزدیک ترین سازمان تأمین اجتماعی و بیمارستان و مراکزی که خدمات مربوطه را ارائه می‌دهند بهره مند شوند.

ارتقاء بیمارستان‎ها

در سال 95 تلاش‎های بسیار انجام شد تا بیمارستان‌های مختلف از هر نظری ارتقاء پیدا کنند. این بیمارستان‌ها در حقیقت بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال قبل چهل و دو بیمارستان بودند که حال توانسته‌اند به بهترین صورت که می‌توان از بین آنها به ظاهر بیمارستان، تجهیزات درونی، تعداد پرسنل، استفاده از دستگاه‎های تشخیصی و به کارگیری پزشکان متخصص و کارآزموده اشاره نمود، تغییر پیدا کنند. در نتیجه ارتقاء بیمارستان‎ها واقعا انجام شده و در این راه هیچ ایرادی وجود ندارد.

این آمار و تغییرات در خصوص مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی بوده است اما با یک بررسی ساده متوجه خواهیم شد که علاوه بر این مراکز، مراکز تخصصی‎تری هم وجود دارند که تخت‎ها بیماران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی را در خود حفظ نمودند، اگر از نظر تعداد مراکز بررسی شوند که شامل هرگونه درمانی خواهد بود می‌توان به 816 بیمارستان و 45 هزار و 733 مورد از آنها اشاره نمود. اما از نظر تختی که هم اکنون در حالف فعالیت می‌باشد می‌توان به آمار 9010 اشاره کرد.

تعداد ذکر شده در حقیقت مراکزی هستند که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند اما برای آنها محسوب نمی‌شود. در حقیقت مراکز ملکی نیست که بتوان خدمات را به صورت رایگان دریافت نمود. به همین دلیل سازمان تلاش کرد تا در سال گذشته تعداد این مراکز ملکی را بیشتر کند و به ثبت برساند تا مشکلی در کار رخ ندهد. همچنین تعداد مراجعاتی که به مراکز خصوصی انجام شده تقریبا سه برابر مراکز ملکی می‌باشد که این حجم نشان دهنده کم کاری و تلاش بیشتری مسئولان در سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد.

رفع کمبودها

این سازمان در سالهای قبل برنامه‌هایی را طراحی نموده که خوشبختانه در سال 95 تحقق پیدا کردند و مشکلات زیادی را حل کرده‌اند. اما هنوز هم کمبودهایی احساس می‌شود که یکی از آنها کمبود مراکز ملکی شبانه روزی است. سازمان تأمین اجتماعی با توجه به کسری که با آن مواجه شده توان ساخت و سازهای بیشتر را ندارد و شاید باید به آن حق داد و از فشار و تحمیل‌های شدید جلوگیری نمود. در حال حاضر مهمترین برنامه سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه و سهولت در دسترسی و کاهش زمان تلف شده می‌باشد که در حال پیگیری و انجام است.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago