بیمه

مبحث کار و حمایت‎های استان البرز در این زمینه

در جامعه ای که هم اکنون در آن قرار داریم درصد زیادی از جوانان و حتی افراد با سن بالاتر هستند که با وجود آگاهی و تجربه خوب از کار ها هنوز بیکار هستند.

در گذشته مردان و زنان برای یافتن تجربه در حرفه‎ها و مشاغل، تلاش‎های بسیاری می‎کردند. اما امروزه با توجه به نرخ بیکاری که در جامعه ما روز به روز در حال افزایش می‎باشد به درجه‎ای رسیده‎ایم که دیگر تلاش معنایی نمی‎دهد و تنها وجود رابطه‎ها در اداره‎ها و شرکت‎ها می‎تواند جای ضوابط و قوانین برای به کار گرفتن یک نیرو را بگیرد، بنابراین باید در تلاش بود تا حق را به حقدار و افرادی که دارای لیاقت هستند را به آنچه که حقشان است رساند.

در برخی از استان‎های کشور همواره این موضوع در اولویت قرار دارد که فرد لایق را بر سر جایی که برای آن تلاش نموده انتخاب کنند. یکی از استان‎های کشور که در این رابطه فعالیت‎های بی شماری را نیز ارائه نموده استان البرز می‎باشد. به دست آوردن رتبه یک در زمینه حمایت‎ها از مشاغل و همچنین بیمه بیکاری نشان دهنده اهمیت این موضوع برای آنها می‎باشد. بیمه بیکاری برای افرادی مهم تلقی می‎شود که با وجود نیاز داشتن به یک شغل اما به هر دلیل از آن شغل بیرون می‎آیند که البته این بیرون آمدن باید به صورت اجباری باشد، پس از آن سازمان‎های بیمه‎ای برای جلوگیری از هدررفت این نیروها ماهانه حقوقی را برای آنها مقرر خواهد کرد.

یکی از نهادهایی که باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهد وزارت کار می‎باشد، زیرا هرساله بودجه‎های مختلفی برای از بین بردن آمار بیکاری به این واحدها ارائه می‎شود که می‎تواند شرایط را نیز به صورت کامل دچار تغییر کند. یکی از دلایلی که استان البرز نیز توانسته تا چنین رتبه‎ای را کسب کند به دلیل وجود تلاش‎های بسیار برای کاهش نرخ بیکاری خواهد بود که این کار را با همکاری بنگاه‎ها کاریابی نیز انجام داده است.

بنگاه‎هایی که در زمینه کاریابی نیز فعالیت دارند پابه پای وزارت کار به موضوع رفع بیکاری می‎اندیشند، در این رابطه افرادی که در حال حاضر بیکار هستند و در حال دریافت حقوق بیکاری هستند به این بنگاه‎ها معرفی خواهند شد تا با بررسی‎های اولیه بتوان آنها را در مراحل بعدی در کارهایی گماشت. پس از آن با موافقت کارفرما، جهت انجام آموزش‎های لازم به فنی و حرفه‎ای نیز معرفی خواهند شد تا ادامه راه را با آن همراه باشد. در نهایت پس از اتمام دوره بیکاری و گرفتن حق و حقوق‎ها این فرد از حالت بیکاری به یک فرد با سابقه کار تبدیل خواهد شد و به چنین ترتیبی از نرخ بیکاری او کاسته می‎شود.

کارگران ضعیف‎ترین و آسیب پذیرترین اقشاری هستند که همواره باید از آنها حمایت‎های لازم نیز انجام شود، دولت در این زمینه نقشی اساسی را ایفا خواهد کرد و قطعا این نقش می‎تواند تأثیر مطلوبی بر روی زندگی آنها داشته باشد.

منبع:

تی نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago