بیمه

تصادفات نوروز و پایان نیافتن این داستان تلخ برای خانواده های داغدار

نوروز با وجود آنکه هر سال با شادی‎هایی همراه است اما امسال برای برخی از خانواده‌ها با تلخی همراه بود. همه ساله با وجود اخطارهایی که در خصوص تعطیلات نوروزی و حوادث موجود در آن در سالهای گذشته گزارش‎هایی ارائه می‎شود، اما باز هم این اتفاقات و تصادفاتی که مرگبار بوده برای مردم ایران درس عبرت نشده و همچنان تصادف‎ها و صدمات وارده ادامه دارد.

در نوروز و تعطیلات نوروزی برخی خانواده‎ها کوله بار خود را می‎بندند و برای سفر آماده می‎شوند. نباید در سفر با سرعت زیاد خوشی آن را از بین برد. باید با سرعتی که توسط جاده‎های موجود تعیین شده حرکت کنید تا دچار مشکل نشوید. اما در نوروز اکثر جاده‎های ورودی و خروجی استان‎ها پرترافیک است. همین ترافیک برای برخی از افراد به صورت یک معضل در آمده و چنین فکر می‎کنند که اصلا تمام نمی‎شود. همین امر و لایه کشیدن و سرعت در بین ماشین‎ها می‎تواند تصادف را به وجود آورد.

ایمنی در سفر

افرادی که می‎خواهند در نوروز سفر کنند باید بدانند که نوروز مساوی با ترافیک است. پس قبل از سفر باید فکر صبر و حوصله بین راه را کرد و خانواده خود را با مشکل روبه رو نکنند. خانواده به دست راننده یک امانت است و نباید جان این امانت‎ها با ندانم کاری‎های فرد راننده به خطر بیوفتد. در نوروز امسال با وجود توصیه‎هایی که در خصوص تخلفات و سرعت مطمئنه داده شد باز هم هزاران خودرو متخلف شناخته شدند.

در هفته اولی که از نوروز گذشت در حدود صد و شصت نفر از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند و در حدود سه هزار نفر هم جراحات سنگینی را تجربه کردند. در صورتی که اگر کمی احتیاط صورت می‎گرفت و کمربندهای ایمنی بسته می‎شد یا معاینه‎های فنی قبل از سفر انجام می‎شد چنین مشکلاتی رخ نمی‎داد. خوشبختانه این آمار در سالهای پیش بیش از این میزان بود و امسال کمتر شده، اما باز هم این اعداد و ارقام قابل تأمل است و نیاز به بررسی دارد.

تخلفات در سفرهای نوروزی

از جمله تخلفاتی که در این قبیل تصادفات صورت گرفت به همان مواردی که همیشه تذکر داده می‎شود مربوط بوده است. سرعت‎هایی که در محل‎های مورد نظر نباید وجود داشته باشد، سبقت‎هایی که در خط ممتد و یا در اماکنی که ممنوع است صورت می‎گیرد. عدم رعایت نکات ایمنی، خوردن و آشامیدن در پشت فرمان، صحبت با گوشی، خستگی و خواب همه و همه از مواردی بودند که امسال خطر آفرین شدند.

نوروز امسال هم از جمله سالهایی بود که هوا با مسافران یاری نداشته و برف و باران در برخی از جاده‎ها مشاهده شد. همانطور که می‎دانید میزان تصادفات در این شرایط آب و هوایی بیش از سایر موارد است و همین امر می‎تواند مشکل ساز شود. در صورتی که همه چیز به خود راننده بستگی دارد. معمولا رانندگان فرقی برای روزهایی که زمین لغزنده است و ماشین سر می‎خورد و روزی که زمین کاملا خشک است و امکان سر خوردن وجود ندارد قائل نمی‎شوند. به همین دلیل تصادفات در روزهای بارانی بیشتر است. زیرا هم سرعت بیش از حد مجاز است و هم فاصله‎ای که بین خودروها وجود دارد کمتر از حد معمول در روز بارانی است.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago