بیمه

عدم توزیع سوخت در بین ناوگان‎هایی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند!

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حذف سهمیه سوخت و بارنامه ناوگان عمومی فاقد بیمه نامه شخص ثالث خبر داد. در طی مصوبه‎ای که در سال 93 مبنی بر اینکه توزیع سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل ریلی اعم از درون شهری و برون شهری به آنها داده شود، این تصمیم جدید گرفته شد. یکی از مواردی که این کارگروه به آن توجه کرد، مباحثی بود که تا پیش از این امکان رسیدگی نداشت و مهمترین آنها نبود بیمه شخص ثالث می‎باشد.
همانطور که می‎دانید بیمه شخص ثالث برای حالتی که جابجایی فرد یا مسافر در میان باشد نیاز به بیمه شخص ثالث دارد. با هماهنگی که با ستاد سوخت و بیمه مرکزی صورت گرفت، تعدادی از ناوگان‌ها که به بیمه شخص ثالث معتبر مجهز نبودند در بخش خاکستری قرار گرفتند و هشدارهای لازم هم به آنها داده شد.

خوشبختانه تعداد زیادی از مالکین ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام به این کار کردند. این موارد از حوزه بخش خاکستری خارج شدند. در بخش حمل و نقل برون شهری امکان صدور بارنامه برای ماشین‌های فاقد بیمه وجود ندارد. زیرا کد رهگیری تازگی به آنها داده می‎شود. در بخش درون شهری هم برای اینکه این موضوع کنترل شود، توزیع سوخت در بین وسایطی که بیمه شخص ثالث ندارند قطع شده است.
در آمارهای اولیه در حدود هشتاد هزار ناوگان فاقد بیمه شخص ثالث هستند. نزدیک به چهل و هفت هزار نفر یا بیمه داشتند و نام آنها به اشتباه ثبت شد و یا اینکه برای بیمه اقدام کردند اما مابقی به طور کلی فاقد بیمه هستند. این موارد همگی مربوط به ناوگان حمل و نقل دیزلی کشور نیز می باشند.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago