بیمه درمان گروهی

مشکلات مسکن و بیمه در کارگران

کارگران اقشار ضعیفی از جامعه هستند که همواره علاوه بر مخاطرات مختلف محیطی در حیطه شغلی هم تحت خطر قرار دارند.

کارگران همانند کارمندان و سایر نیروها در حال فعالیت در جامعه هستند و بسیاری از کارهای مهم به آنها واگذار می‌شود. از این رو باید تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود. تسهیلاتی که باید به آنها توجه شود در زمینه مسکن و بخصوص بیمه این افراد است. بیمه‎ای که باید به صورت دقیق پرداخت شود.

کارگران و معضل بیمه

این اقشار در زمره اقشاری هستند که هر لحظه نیاز به پول دارند و به همین دلیل باید سریعا نسبت به رسیدگی به وضعیت آنها اقداماتی انجام شود. فردی که به صورت روزمزد نیست می‎تواند با مشکلات زندگی خود کنار بیاید اما کارگران روزمزد از این قاعده مستثنا هستند. هر روز نیاز است تا هزینه‎هایی را پرداخت کنند که بدون داشتن منبع درآمد، پرداخت این هزینه‎ها امکان پذیر نیست. نیروی انسانی فعال موجود می‎باشد اما باید توجه داشته باشید که این نیرو برای افزایش انگیزه کاری خود نیاز دارند تا از نظر این تسهیلات از سوی دولت نیز حمایت شوند.

بررسی‎ها نشان می‏‎دهد که درصد آمارهای فوتی در خصوص کار به قشر کارگران تعلق دارد. این درصد در حدود هفت درصد می‎باشد که درصد قابل توجهی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد. در حدود نصف این میزان در زمینه شغلی کارگری ساختمان مشغول بوده که رقم قابل توجهی است. این کارگران همواره در مخاطرات بسیار زیادی هستند و میزان از کار افتادگی آنها به دلیل سقوط از ساختمان هم رقم بالایی می‎باشد. پس حداقل وظیفه مسئولان قرار دادن بیمه‎ای مناسب برای آنها است تا کارگران بتوانند این مشکلات را از سر راه بردارند.

وظایف دولت برای کارگران

کارگران بیمه می‎شوند، اما هیچ یک از آنها از بیمه خود رضایتی ندارند. حتی برخی از آنها نیز در محدوده‎ای قرار دارند که از زمان اقدام برای بیمه آنها در حدود هفت سال می‎گذرد. پس از طی شدن این هفت سال هنوز هم خبری از بیمه شدن آنها نیست. طرح‎های مختلفی به دولت پیشنهاد می‎شود تا از آن طریق بتوانند به این مشکلات خاتمه دهند. یکی از مهمترین پیشنهادات به دولت در زمینه اعطای مسکن کارگران می‎باشد. برای این منظور مسکن مهر در نظر گرفته شده است. آمارها نشان می‎دهد که در حدود نیمی از این کارگران مسکنی ندارند. البته نداشتن مسکن به معنای بی‎خانمانی نیست بلکه این درصد از آنها اجاره نشین هستند و با وجود تورم از پس هزینه‎های موجود برنمی‎آیند.

نظر شما درباره مشکلات مسکن و بیمه در کارگران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago