بیمه

حذف دفترچه بیمه سلامت واقعی می‎شود!!!

حذف دفترچه‎ها راهی است که تمامی شرکت‎های بیمه‎ای باید آن را طی کنند، این بار نوبت به بیمه سلامت می‎رسد که باید این تغییرات را اعمال نماید.

هر بیمه‎ای برای افراد تحت پوشش خود دفترچه‎ای دارد، بیمه سلامت هم از انواع بیمه‎هایی است که دفترچه‎ای را نیز برای خود دارد، این دفترچه باید از حدود هفتاد روز دیگر یعنی در بهمن ماه سال جاری به صورت کامل حذف شود و دیگر هیچ اثری از آن موجود نباشد. اطلاعات تنها از طریق یک کد ملی به دست خواهد آمد و شرح حال کلی بیمار با توجه به این موضوع تعیین خواهد شد. می‎توان در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را به دست آورد و این موضوع در وقت بیمار صرفه‎جویی می‎کند.

تمامی افراد ساکن در استان‎های کشور باید از بهمن ماه تنها در یک شهر این حذف شدن دفترچه بیمه را انجام دهند، این طرح به صورت آزمایشی می‎باشد، اما در هر صورت باید انجام شود و از مرحله آزمایشی به مرحله اصلی بازگردد. اجرای حذف دفترچه بیمه سلامت همانند حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی باید شروع و به صورت کامل به پایان برسد. دیگر وجود دفترچه بیمه معنایی ندارد. در تمامی کشورها تمامی اطلاعات یک بیمار و نسخه نویسی نیز به صورت آنلاین انجام می‎شود تا وقت یک بیمار کمتر تلف شود.

در مبحث دفترچه یک معضل بسیار مهم در ارتباط با سوء استفاده‏‎ مطرح است که این سوء استفاده‎هایی به کاغذها اشاره دارد. از این کاغذها برای نوشتن انواع داروهای با ربط و بی ربط و . . . استفاده شده است. از کشورهای موفق در این رابطه می‎توان به کشور ترکیه اشاره کرد. ترکیه از ابتدا تاکنون تمامی فعالیت‎ها و زیرساخت های لازم را برای بهره‎مندی از سلامت کامل برای مردم کشور خود فراهم نموده و این روند رفته رفته جدی‎تر شده است. ما نیز باید هرچه سریع‎تر از وضعیت سنتی خود بیرون آمده و به وضعیت مدرن در زمینه‎ی سلامت بازگردیم.  هرچه حالت مدرنیته حفظ شود رضایت مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

برای این کار هر بیمه باید کارتی را ارائه دهد و علاوه بر آن برای یافتن اطلاعات لازم باید شماره ملی فرد هم در سامانه سلامت ثبت شود. با وارد نمودن این اطلاعات می‎توان به سرعت تمامی جزئیات مربوط به سلامتی را برای هر فردی ایجاد نمود. این طرح کمی دیرتر انجام خواهد شد و تا زمان رسمی شدن یک بازه زمانی پنج ساله نیاز می‎باشد.

نظر شما درباره حذف دفترچه بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز

 

 

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago