بیمه

توجه به امر بازاریابی در بیمه‎ها

بازاریابی در هر صنعتی با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده است. این بازاریابی و تفاوت آن را می‎توان به وضوح در عرصه بیمه‎ای کشور نیز مشاهده کرد.

اما بیمه مرکزی از هیچ کوششی برای جلوگیری از ناحق نشدن امور نمی‎گذرد. زیرا در این بین افرادی هستند که سرمایه زندگی خود را برای این محصولات بیمه‎ای قرار می‎دهند و نباید به هیچ ترتیبی دچار ضرر شوند.

به همین دلیل برای افرادی که عرضه کننده یک محصول بیمه‎ای هستند و با بازاریابی آنلاین و از طریق افراد بسیار حرفه‎ای در این زمینه به فروش می‎پردازند شرایطی را تعیین نموده است. این شرایط همانند یک سری از آیین نامه‎ها و قوانین قابل اجرا خواهد بود و باید نسبت به آن توجه لازم صورت پذیرد.

شروط بیمه مرکزی برای بازاریابی

بیمه مرکزی یکی از اولین شرط‌ها برای بازاریابی به صورت آنلاین را داشتن نماد اعتماد می‎داند. این نماد اعتماد از دو طریق قابل کسب خواهد بود. یکی از آنها مربوط به تجارت‎های الکترونیکی و دیگر مرتبط با سازماندهی این نوع تجارت‎ها از سوی وزارت فرهنگ می‎باشد. این نمادها تنها توسط سازمان‎‏های مربوطه اعطا می‎شوند.

هیچ نوع تقلبی در کار نخواهد بود و شما مطمئن خواهید بود که علاوه بر بیمه مرکزی، دو سازمان دیگر نیز بر روی سایت مورد نظر برای فروش ارزیابی ‎ای لازم را انجام می‌دهند.

پروسه دریافت نماد

پروسه دریافت نماد اعتمادها به سادگی انجام نمی‎شود و پس از طی راه‎های قانونی در نهایت دوره‎ای به صورت آزمایشی و سپس به صورت دائمی قرار خواهد گرفت. مشتریان عزیزی که محصولات بیمه‎ای را به صورت آنلاین خریداری می‎کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که دارا بودن سایت مربوط به این دو نماد بسیار مهم است.

هر مدیری که قصد فروش محصولات بیمه‎ای خود را به صورت آنلاین برعهده دارد هم نیز باید به این موضوع واقف باشد که این قوانین باید اجرا شود در غیر این صورت اجازه فعالیت داده نمی‎شود.

قانون بعدی این است که هر سایتی که خدمات فروش و بازاریابی بیمه را به صورت آنلاین انجام می‎دهد باید بداند که قبل از واریز پول توسط مشتری باید قیمت اصلی و آخرین قیمت تعیین شود.

پس از آن باید امکان تبادل نظر برای مشتری‎ها یا حالت مقایسه‎ای و بررسی میزان تعهدات شرکت مربوطه هم وجود داشته باشد تا بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند. این شرایط باید به گونه‎ای باشد که فرد مورد نظر در صورت انصراف بتواند از وضعیت آنلاین خارج شود و هیچ هزینه‎ای از او کسر نشود.

هر محصول بیمه‎ای که قصد ارائه آن را از طریق بازاریابی بیمه‎ای برعهده دارید باید به صورتی باشد که قبل از خرید از ابتدایی ترین تا انتهایی ترین مفاد آن برای افراد مشخص شود. به چنین ترتیبی می‎توانید در کمترین زمان ممکن از تصمیم خود منصرف شوید یا بر روی آن پافشاری نموده و  اقدام به خرید نمایید. اطلاعات خصوصی که برای هر فرد در سامانه ثبت می‎شود باید به صورت کاملا محفوظ باشد و به هیچ عنوان تغییر پذیر نباشد.

همچنین پس از تأیید شدن یک نسخه از محصول بیمه‎ای و شرایط خرید و بیمه نامه و هزینه پرداخت شده باید برای بیمه مرکزی هم ارسال شود. در چنین شرایطی اگر اختلالی در کار رخ دهد یا محصولات بیمه‎ای خلاف قانون در حال کار باشند مشخص خواهد شد و به سرعت از سوی بیمه مرکزی شناسایی و از روند کار باز خواهند ماند.

منبع:

ریسک نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago