Categories: بیمه

بیکاری در دهه شصت افزایش یافته است!

در خصوص سامانه ای که اخیرا در رابطه با کار راه اندازی شده یکی از معضلاتی که امروزه در جامعه ما بیشتر دیده می‌شود بیکاری متولدین دهه شصتی می‎باشد.

امروزه با توجه به تغییراتی که در وضعیت کاری به وجود آمده نیاز است تا بیکاری به شیوه‎ای پایان یابد. راه اندازی یک کسب و کار تازه می تواند بسیار سودمند باشد. کسب و کاری که به شیوه‎ای تازه راه اندازی شده هم با سود و ضررهایی همراه خواهد بود اما با این وجود می‎توانیم با شیوه‎های نوین با آنها مقابله کنیم.

سامانه جامع برای کاریابی

طرح‎های جامع بسیار خوب در حال پیشروی هستند. سامانه‎ای که به صورت جامع برای بازار در حال فعالیت بوده در واقع همکاری لازم را با مؤسسات بیمه‎ای و همچنین مؤسسات کاریابی انجام داده‎اند. این دفاتر می‎توانند به صورت جداگانه کار کنند، اما در واقع همه این افرادی که جویای کار هستند می‎توانند به صورت یکجا هم در سامانه‎ای که مخصوص پیدا کردن این افراد بوده ثبت نام اولیه خود را نیز به عمل آورند.

سامانه‎ای که برای اشتغال راه اندازی شده در زمره سامانه‎هایی قرار دارد که عموما برای انواع دستگاه‎ها از نوع دولتی و همچنین خصوصی کار می‎کند که در نتیجه با وجود چنین روند کاری باید بازخوردی را به آنها بدهد. در نهایت یک تصمیم گیری کلی در رابطه با برنامه‎های جامع برای بازگرداندن سرمایه باید در نظر گرفته شود، که بازخورد آن باید اطلاع دادن به همان دستگاه‎ها و طریقه جذب نیرو باشد. ثبت نام در این سامانه‎ها می‎تواند آمار واقعی را از تعداد بیکاران بدهد که در واقع آمار خوبی برای برنامه ریزی‎های آینده است.

نقش وزارت کار در بازدهی سامانه کار

در این رابطه وزارت کار نقشی اساسی را ایفا می‎کند، زیرا تمامی اطلاعات دسته اول استخراج شده از این سامانه به این وزارت خانه اختصاص داده می‎شود. افراد مسئول باید در این رابطه تصمیمات نهایی خود را اتخاذ نمایند. علاوه بر وزارت کار، سایر ارگان‎های داخلی در کار همانند تأمین اجتماعی، انواع بنگاه‎های اقتصادی فعال و . .. هم می‎توانند در این کار دخیل باشند. بررسی‎های اولیه در رابطه با جامعه آماری بیکاران به عدد هفتاد درصدی از بیکاری در دهه شصت اشاره دارد.

در صورتی که این اطلاعات در جایی منطقی و صحیح مورد استفاده قرار گیرد می‎تواند جمعیت بسیار زیاد از افراد فارغ التحصیل را از بلاتکلیفی نجات داده و به کسب و کار خوب سوق دهد. علاوه بر مردان، جمعیت آمار بالایی از افراد جوان در سنین کار و همچنین زنان هم بیکار هستند.

نظر شما درباره بیکاری در دهه شصت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

اعتماد آنلاین

 

 

 

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago