بیمه

بیمه‎های درمانی؛ گروهی و انفرادی

به کلیه تسهیلات، پرداخت هزینه‎ها که صرف درمان و مداوای بیماران در دو بخش بستری در مراکز درمانی و کلیه اقدامات سرپایی انجام می‎گیرد، بیمه‌های درمانی گفته می‌شود. بیمه‌نامه درمان شامل بخش‌های بسیار متنوعی است که لازم است بیشتر در خصوص آن توضیح داده شود.

آشنایی با اصطلاحات بیمه درمانی

اساس قرارداد: بیمه‎نامه درمان بر اساس قانون بیمه مصوب در اردیبهشت سال 16 و بر اساس آنچه بیمه‎گذار نیاز دارد تنظیم و مورد توافق طرفین قرار گرفته است. بخشی از پیشنهاد کتبی بیمه‎گذار که مورد قبول بیمه‎گر نمی‎باشد و همزمان یا قبل از صدور بیمه‎نامه اعلام می‎شود جزء تعهدات بیمه‎گر مطرح نمی‎باشد و نباید در این خصوص ایرادی از افراد گرفته شود.

بیمه‎گر شرکت بیمه‎ای است که مشخصات آن در بیمه‎نامه درج گردیده و تمامی هزینه‎ها را طبق شرایط مقرر پرداخت می‎کند. در بیمه‎نامه شرایط خاصی وجود دارد که هر شرکت بیمه‎ای بنابر تعهدات خود باید به آنها عمل کند و از آنها سرباز نزند.

بیمه‎گذار شخصی که پرداخت حق بیمه بر عهده وی می‎باشد و پرداخت خسارت باید برای او انجام شود. شخصی که به شرکت بیمه‎ای اعتماد کرده و با او همکاری دارد.

فرانشیز: در بیمه‌های درمانی درصدی از هزینه‎های مورد تعهد قرار گرفته که تأمین کردن آن به عهده فرد بیمه شده یا بیمه‎گذار می‌باشد. میزان این حق پرداختی در هر بیمه نامه به صورت مجزا قید می‌شود و فرد مکلف است که به آن عمل نماید. فرانشیز در صورت استفاده از تسهیلات یا درصد پرداختی بیمه‌گر اول اعمال نخواهد شد و به صورت کلی ممکن است که در هر سال تغییر نماید.

مدت بیمه‎نامه بر اساس تاریخ عقد قرارداد تا یک سال بعد خواهد بود و در این زمان تمامی تعهدات انجام می‌شود. بیمه‌های درمانی درمان‌های سرپایی، هزینه‌های بستری در بیمارستان، هزینه جراحی‌های مختلف را شامل شود که بر اثر بیماری‌های مختلف یا حادثه‌های ناگهانی رخ می‌دهند.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago