بیمه مسئولیت

بیمه مسئولیت پزشکان چیست و چه مزایایی دارد؟؟؟

در هر کاری خطا وجود دارد، اما مهم این است که این خطا موجب از بین رفتن یک اندام یا مرگ فرد نشود. در شغل‌های پر خطری همچون پزشکی و فعالیت‌های مربوط به آن، مهندسی و کارهای ساختمانی و . . . این اتفاقات ممکن است که رخ دهد و پزشک یا کارفرما مسئول این اتفاق است و باید خسارت‌های وارده را جبران نماید. پرداخت دیه یک انسان یا دیه از بین رفتن یک عضو از بدن بسیار سنگین است و علاوه بر آن بار روحی و عاطفی بسیار زیادی دارد که باید به هر طریقی با آن کنار آمد. بیمه مسئولیت پزشکان یکی از راه‎حل‎های موجود می‎باشد.

بیمه‎ای برای پزشکان

پیشگیری همیشه بهترین راه است و همچنین تشخیص اینکه آیا خطری در راه است یا خیر می‎تواند بسیار کمک کننده باشد. به همین دلیل پزشکان و پیراپزشکان عزیز باید از بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان استفاده نمایند تا در زمان بروز اتفاق عواقب آن مختل کننده کار آنها نباشد. بیمه مسئولیت پزشکان می‎تواند به مواردی تعلق گیرد که مرگ یک بیمار یا از بین رفتن یک عضو آن و سایر آسیب‌هایی که به بدن وی وارد می‎شود، بر اثر کوتاهی پزشک یا پیراپزشک باشد. این بیمه به غیر از این موارد تعلق نخواهد گرفت. این بیمه نامه در حدود 31 سال پیش بنا گردیده و امروزه مورد توجه بسیاری از مشاغل است.

در بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان نوع رده شغلی و درصد بروز خطاها بسیار مهم بوده و قیمت‎ها بر این اساس تعیین می‎شود. معمولا هزینه‎ای که برای پیراپزشکان در نظر گرفته می‎شود نسبت به پزشکان کمتر خواهد بود.

تخفیف‎های برای بیمه مسئولیت پزشکان

در کلینیک‎ها و درمانگاه‎های مربوط به خدمات پزشکی که بسیاری از افراد در آن فعالیت دارند به دلیل خصوصی بودن نیازمند آن هستند که از بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان بهره‎مند شوند. به چنین ترتیبی اگر رئیس مرکز به بیمه مسئولیت در کنار بیمه‎ای که برای سایر خدمات آنها در نظر گرفته اقدام نماید، تخفیف قابل توجهی به دلیل گروهی بودن به آن مرکز تعلق می‎گیرد که در حالت تک نفره این تخفیف تنها در مواردی که در طول زمان بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان از افرادی کوتاهی سر نزند و هیچ مشکلی رخ ندهد تعلق خواهد گرفت.

اغلب پزشکان در زمان رخداد یک حادثه نمی‎دانند باید به چه شیوه‎ای عمل کنند. به همین دلیل نیاز است تا هر فردی در رابطه با حق و حقوق کاری خود اطلاعاتی به دست آورد و بتواند بر اساس آنها به کار بپردازد. اگر پس از مرگ یا از بین رفتن عضو یک فرد ثابت شود که آنها در کار خود دقت به خرج نداده‎اند، گویی مرتکب قتل عمد یا خسارتی به عمد شده‎اند. پس در این زمان نقش بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان اهمیت خود را نشان خواهد داد.

چگونگی پرداخت خسارت

در بیمه مسئولیت دیگر نیازی به دعوا بر سر حق و حقوق نیست و سکوت و عذرخواهی فایده‎ای ندارد. این خسارت در زمان کوتاه و قبل از آنکه دادگاه حکمی را صادر کند تعیین و در عرض دو هفته به فرد مورد نظر پرداخت خواهد شد. در نتیجه در این رابطه هیچ زمانی تلف نخواهد شد. معمولا زمان دادرسی هزینه‎هایی بر روی دوش فردی که مورد شکایت قرار گرفته قرار می‎گیرد که بیمه مسئولیت پزشکان این هزینه‎ها را تا جایی که پزشک یا پیراپزشک مربوطه در زمان عقد قرارداد انجام داده برعهده خواهد گرفت.

بیمه در این ماجرا نقش یک وکیل کارکشته را بازی خواهد کرد که تمام راه‎ها را برای جلوگیری از رسیدن پرونده به آخرین حد انجام خواهد داد. پس چه خوب است که این اطلاع رسانی به تمام پزشکان داده شود و آنها با خطراتی که لحظه به لحظه سایه به سایه با آنها همراه می‎باشد بیشتر آشنا شوند.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago