بیمه

بیمه مرکزی به مردم ایران در خصوص کلاهبرداری جدید بیمه ای هشدار داد !!!

بیمه مرکزی همچون ملوان یک کشتی عظیم با خدمه بسیار عمل می‎کند. رهبری امر بیمه در کشور ایران و وجود انسجام کاری و نظم و ترتیب در امور و همچنین اجرای قوانین بر عهده بیمه مرکزی می‎باشد. هر دستورالعملی که بیمه مرکزی آن را بعنوان دستورالعمل اجرایی تلقی کند باید تمامی شرکت‎های بیمه‎ای در ایران آنها را اجرا کنند و در صورتی که هر یک از آنها از این وظیفه سرباز زنند با جریمه روبه رو می‎شوند.

هشدار بیمه مرکزی

بیمه مرکزی ایران جدیدا هشداری به هموطنان درباره یک سری افراد سودجو داده است. گویا این افراد با شما ارتباط برقرار کرده و در خصوص برخی از خدمات اجباری بیمه صحبت می‎کنند. خدماتی که باید آنها را بپذیرید. این خدمات عبارتند از: کارت‎های خدمات سلامت، دندانپزشکی، امداد خودرو و . . . این افراد و این شرکت‎ها خدمات ذکر شده را با حالت اجبار به شما تحمیل می‎کنند. در صورتی که بیمه مرکزی ایران چنین خدماتی را در خود ندارد و اگر هم برخی از موارد اضافه‎تر از بیمه را داشته باشد، به صورت اختیاری بوده و به هیچ عنوان جنبه اجباری را ندارد.

بیمه مرکزی ایران درباره این اقدام خاطر نشان کرد که در ایران چنین محصولات و خدماتی را برای فروش نخواهیم داشت و این تنها یک کلاهبرداری از مردم است. شابد برخی افراد ساده‎لوح گول این نوع از خدمات را بخورند اما مطمئنا برخی از افراد پیگیر هم وجود دارند که این موضوع را به مسئولان گزارش داده و خواهان پیگیری آنها هستند.

سرقت اطلاعات و پیامدهای آن

بیمه مرکزی ایران با پیگیری این رخداد به این نتیجه رسید که بعضی از اطلاعات شخصی افراد تحت پوشش بیمه به شیوه ماهرانه‎ای سرقت شده و این افراد سودجو هم از همین طریق با افراد بیمه شده ارتباط برقرار کرده و خرید محصولات اجباری بیمه‎ای که تحت پوشش آن هستند را به آنها اعلام کردند.
ممکن است این افراد به شما بگویند که در صورت عدم پذیرش این محصولات و خدمات ارائه شده سایر بیمه‎های آنان لغو خواهد شد. در صورتی که چنین اجازه‎ای ندارند و تنها برای ترساندن شما اینگونه صحبت می‎کنند. برخی از هموطنان که وعده‎های دروغین و محصولات آنها را تهیه کردند، بسیار ناراضی بوده و از پرداخت مبلغ درخواستی پشیمان هستند. همه این افراد خواستار پیگیری سودجویان می‎باشند.

این موارد کلاهبرداری اولی و آخرین کلاهبرداری نخواهد بود و همچنان ادامه خواهد داشت اما با هوشمندی مردم و پیگیری بیمه مرکزی و همچنین شرکت‎های بیمه‎ای اینگونه سودجویی‎ها در همان مراحل اولیه تشخیص داده شده و از بین خواهد رفت تا شاهد از بین رفتن سرمایه‎های با ارزش هموطنان گرامی نبوده و نباشیم. مردم عزیز قبل از پرداخت این مبالغ به اینگونه افراد باید کمی پرسش و استعلام کنند تا متوجه شوند که آیا چنین خدماتی از سوی بیمه مرکزی تأیید شده یا خیر. از بیمه شدگان عزیز درخواست می‎شود که به پیشنهادهای دروغین این افراد گوش نداده و اطلاعات آنها را به بیمه رسمی کشور یعنی بیمه مرکزی اطلاع بدهند تا برخورد قانونی با آنها صورت بگیرد.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago