بیمه بدنه

نقش بیمه باربری در تأمین خسارت‎ها به چه صورتی می‎باشد؟

باربری یکی از مقوله‎هایی به شمار می‎رود که یک شرکت حمل و نقل مسئولیت نگهداری و محافظت از اموال مشتریان خود از مبدأ تا مقصد را بر عهده دارد. بدین صورت که هرگونه آسیب در جریان این انتقال برعهده شرکت مربوطه می‎باشد و با استفاده از بیمه باربری این خطرات تحت کنترل بوده و اگر مشکلی رخ دهد بهای خسارت آن را شرکت بیمه تأمین خواهد نمود.

بیمه باربری، پشتوانه‎ای محکم

این خسارت‎ها با توجه به نوع حمل که زمینی، هوایی و دریایی باشد می‎تواند به گونه‎های مختلفی خسارت را پدید آورد. مثلا برای حمل و نقل از طریق دریا که عمده‎ترین حمل و نقل‎ها به شمار می‎رود و کشتی‎های باربری این مسئولیت را برعهده خواهند گرفت، وقوع حوادث غیرمنتظره دریایی همچون طوفان‎های سهمگین و . . . از جمله خطراتی است که هیچ شرکت باربری نمی‎تواند آنها را پیش بینی کند. در نتیجه بسیار خوب است که چنین بیمه‎هایی مانند بیمه باربری حضور داشته باشند تا مسئولان مربوطه از آنها استقبال کرده و خسارت‎های پدید آمده علاوه بر مشتری براین شرکت‎های باربری هم متحمل نشود. همچنین این جریان می‎تواند برای انتقال بار از مبدأ به مقصد از طریق هوایی با هواپیماهای مخصوص و از طریق زمینی با اتوبوس‎ها و یا قطارهای مخصوص هم رخ دهد.

به نوعی بیمه باربری می‎تواند همان بیمه حوادث اما از نظر کاری محسوب شود و خسارت‎های احتمالی در محیط کاری و ضررهای حاصله را پوشش دهد. برای بیمه کردن این انتقال علاوه بر بیمه‎های مربوط به مسئولان مربوطه می‎توان به نوع دیگری بیمه هم اشاره کرد. در برخی از مواقع ممکن است شرکت مربوطه اینگونه ریسک‎ها را قبول نداشته باشد و در نتیجه از بیمه باربری بهره نبرد. در این موارد می‎توان به گونه‎ای دیگر بیمه را وارد جریان حمل و نقل قرار داد. بیمه کردن وسایلی که برای حمل و نقل در نظر گرفته شدند می‎توانند یکی از مهمترین اقدامات به نظر برسند که در عین حال حضور بیمه برای جبران خسارت‎های احتمالی همچنان پایدار می‎ماند.

راه‏‎حل‎های بیمه باربری برای جلوگیری از خسارت

شرکت‎های بیمه برای جبران خسارت‎های در نظر گرفته شده راه‎حل‎هایی را پیش روی قرار می‎دهند. یکی از این راه حال‎های وسعت هرچه بیشتر خدمات در خصوص حوادث مختلف است. مطمئنا این گستره هر چه وسیع‎تر باشد برای شما این اطمینان وجود دارد که دیگر خطری در بین راه گریبان گیر شما و محصولاتی که به شما امانت داده شده نخواهد شد. در نتیجه میزان حق بیمه بیشتری را طلب خواهد نمود.

این خسارت‎ها می‎تواند شامل دزدیده شدن کالای مربوطه، خسارت‎های احتمالی در حین انتقال یا در زمانی که وسیله مورد نظر در حالی طی شدن مقصد بوده و برای آن اتفاق افتاده باشد و . . .

به یاد داشته باشید که این تعهد برای انتقال کالا تنها 8 روز می‎باشد و اگر بیشتر از این زمان باشد، بیمه برای هرگونه خسارت وارده هیچ مسئولیتی را تقبل نخواهد نمود.

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago