بیمه درمان گروهی

بررسی توانایی بیمه آتیه سازان حافظ

بیمه‎های زیادی در زمینه بازنشستگان تاکنون به روی عرصه فعالیت آمده‎اند که برخی از آنها با شکست مواجه گشتند. یکی از آن بیمه‎ها بیمه آتیه سازان حافظ می‎باشد.

بازنشستگان و بیمه

بازنشستگان عزیز بخصوص فرهنگیان از صندوق‎های بازنشستگی بهره مند هستند و همه ساله قدری از سرمایه خود را در این صندوق‎ها سرمایه گذاری می‎کنند تا بتوانند در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

اما در رابطه با بیمه‎ای به نام بیمه طلایی فرهنگیان این موضوع به شکلی دیگر وجود دارد و با بالا آمدن بدهی‎های فراوانی همراه بوده است. این بیمه‎ها معمولا در زمینه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش خود خدمت می‎رسانند و به همین دلیل هم مورد استقبال واقع می‎شوند.

وظیفه بیمه مرکزی

بیمه مرکزی پیش از آنکه بخواهد تأسیس یک شرکت بیمه آن هم از نوع صندوق بازنشستگی را مجوز دهد نیاز است تا بررسی‎هایی را در زمینه‎های مختلف از جمله فعالیت‎های مربوط به توانایی مالی، همچنین توانایی کارکنان و میزان سابقه آنها، اهداف شرکت و . . . انجام دهد تا در نهایت بتوان به نتیجه‎ای قطعی رسید. اما متأسفانه اشتباه‎هایی از این قبیل ادامه خواهد داشت و در خصوص بیمه آتیه سازان حافظ هم این مشکل ادامه دارد.

بیمه آتیه سازان حافظ

متأسفانه بدون آنکه فعالیتی انجام شود و بررسی در کار باشد اجازه فعالیت به این شرکت بیمه‎ای داده شد. اما در حال حاضر با بررسی‎های انجام شده به این نتیجه رسیدند که بیمه آتیه سازان حافظ از شرایط مهم برای پشتیبانی از بازنشستگان بهره مند نیست و باید قوی‎تر از گذشته فعالیت داشته باشد.

بیمه‎های درمانی در کشور ما از جمله بیمه‎های بسیار مهمی هستند که باید همواره به حضور آنها و توانایی مالی برای عمل به تعهدات ابتدایی نیز توجه شود. اینکه تنها یک شرکت بیمه‎ای تأسیس شود و عده‎ای از مردم هم به عنوان سرمایه گذار در آن حضور داشته باشند تنها چاره کار نیست.

بلکه باید به درد و دل‎های موجود در این زمینه توجه داشت. اینکه آیا مردم و بازنشستگان عزیز از شرایط کنونی راضی هستند و مطالبات آنها به موقع پرداخت می‎شود یا خیر، از جمله مهمترین کارهایی است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای صورت پذیرد.

آتیه سازان حافظ و آینده‎ای نامعلوم

بسیاری از مسئولان عقیده دارند که شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از شرایط قانونی برای فعالیت برخوردار نیست و باید نسبت به فعالیت‎های آن تجدید نظر انجام شود. هر شرکت بیمه برای کسب مجوز باید از یک سری قانون‎هایی پیروی کند و پس از تأیید به فعالیت ادامه دهد. اما این شرکت به دلایل مختلف به فعالیت‎های خود ادامه می‎دهد و هیچ نوع تغییری نیز در شرایط کاری آن در نظر گرفته نشده است.

یکی از سؤال های بسیار مهم در رابطه با زیرمجموعه بودن این شرکت بیمه‎ای است که خود را در زیرمجموعه بیمه سلامت می‎داند. اما همانطور که ما اطلاع داریم بیمه سلامت تنها چند سال پیش پا به عرصه فعالیت بیمه‎ای نهاده و هنوز هم با مشکلات بیمه‎ای و بدهی‌های بسیاری همراه است.

اینکه بیمه آتیه سازان حافظ هم زیرمجموعه‏‎ای از آن باشد کمی جای سؤال دارد. زیرا در سالهای گذشته این بیمه فعالیت داشته بنابراین نیاز است تا بررسی‎‏هایی برای این موضوع انجام شود که در سالهای معین کدام یک از بیمه‎ها پوشش این بیمه جدید را برعهده داشتند؟

برخی معتقد هستند که در این زمینه بیمه مرکزی مقصر اصلی است که بدون تحقیق و در نظر برخی از شرایط مجوز فعالیت را صادر می کند اما باید توجه داشته باشید که بغیر از بیمه مرکزی نهادهای دیگری هم برای این بررسی موظف هستند و باید این خرده به آنها هم گرفته شود.

منبع:

ریسک نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago