بیمه

بحران‎های مالی بیمه در بیمه ایران

این روزها شنیدن بحران‎های مالی در بیمه‎ها امری اجتناب ناپذیر است. زیرا این بحران‎ها در هر شرکت بیمه‎ای در حال وقوع است.

بحران‎ها و هزینه‎ها در بیمه

شرکت بیمه ایران با توجه به فعالیت‎های دولتی و غیر دولتی که دارد، این روزها با پرداخت خسارت‎های هنگفت بیشتر از هر شرکت بیمه دیگری با مشکلات و بحران‎های مالی دست و پنجه نرم می‎کند. دولت تا جایی که بتواند کمک‎های لازم را برای این بیمه انجام می‎دهد. اما همانطور که اطلاع دارید این نوع از هزینه‎ها توسط کمک‏‎های اندک دولتی پاسخگو نخواهد بود. سرمایه گذاری‌ها در صنعت بیمه روبه کاهش است و باید هرچه سریع تر فکری برای تغییر رویه انجام شود.

راهکارهایی برای مقابله با بحران‎های مالی

یکی از راهکارهای جدید در ارتباط با تغییر در میزان سرمایه گذاری بیمه ایران، اعطای اوراق دولتی می‎باشد. این اوراق با هدف تغییر در میزان سرمایه گذاری و نیز تغییر در شرایط زیان‎های مختلف در شرکت بیمه ایران در نظر گرفته شده است. معمولا چنین اوراق دولتی در کمترین زمان می‎توانند تغییر ایجاد کند و اما برای بیمه ایران با چنین بحران‎های مالی عظیمی هیچ تأثیر بزرگی به حساب نمی‎آید. مشکلات باید به صورت ریشه‎ای حل شود و با چنین هدف‎های کوچکی قابل تغییر نخواهد بود.

بدهی‎های بسیار زیادی به بیمه ایران وجود دارد. وزیر اقتصاد اعتقاد دارد که این بدهی‎ها به صورت یک جا قابل حل نیست و تنها نیاز است تا در بازه زمانی بلند و به صورت خرد خرد تسویه حساب صورت گیرد. در حال حاضر بدهی‎هایی که در ارتباط با بنیاد شهید است از طریق دادن اوراق دولتی در حال وصول می‎باشد. اما بحران‎های مالی بیمه ایران با این راهکارها حل نخواهد شد و قطعا نیازمند یک هزینه مالی هنگفتی می‎باشد.

اوراق دولتی که به بیمه ایران اعطا خواهد شد حتی از سودهای بانکی نیز بیشتر است. در نتیجه می‎توان چنین تصور کرد که این اوراق دولتی به جز سودرسانی هیچ نتیجه‎ای برای بیمه ایران به همراه ندارد. در صورتی که بیمه ایران این پیشنهاد خوب را قبول نکند باید در بحران‎های مالی خود غرق شود.

بنابراین با صبر پیشه کردن تا حد امکان می‎تواند اندکی از آنها را نیز جبران نماید. اما از نظر بیمه ایران و بسیاری از کارشناسان تنها پول‎های داده شده برخواهد گشت و هیچ سودی برای این شرکت بزرگ به همراه نخواهد داشت.

بیمه ایران و راه نجات از بحران‎ها

بیمه ایران با چنین راه حل‎های کوتاه مدتی نمی‎تواند به بهبود وضعیت برسد. تنها نیاز است تا سرمایه گذاران را برای حضور در این شرکت بیشتر کنیم و از این طریق بتوانیم تا حد مقدور شرایط را برای از بین رفتن زیان‎های بیمه ایران مطلوب گردانیم. دولت در جذب سرمایه گذار برای بزرگترین شرکت بیمه‎ای خود باید تلاش‎های بسیار زیادی را انجام دهد.

از نظر بیمه مرکزی یکی از بزرگترین راه حل‎ها برای رفع بحران‎های مالی بیمه ایران تغییر در رویه اصلی یعنی دولتی بودن آن می‎باشد. تا زمانی که بیمه ایران در دولت باقی بماند قطعا این بحران‎ها تمامی نخواهد داشت.

نظر شما درباره بحران های مالی بیمه در بیمه ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز

azibz

Recent Posts

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…

4 سال ago

بیمه تأمین اجتماعی و بدهی های تسویه نشده آن

از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…

4 سال ago

بیمه ها می توانند از معافیت مالیات برخوردار باشند!

قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…

4 سال ago

بیمه ها و جلوگیری از طرح اجباری شدن هزینه درمان ناباروری

همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…

4 سال ago

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…

4 سال ago

بیمه مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…

4 سال ago