امروزه یکی از مهمترین مسائل استفاده از بازاریابی دیجیتالی میباشد. این موضوع در خصوص هر برندی و هر زمینهای به خوبی برای صاحب نظران مطرح است و همه افراد با اهمیت آن آشنا هستند. اما معلوم نیست چرا با وجود چنین ارزشی هنوز هم در برخی زمینهها همچون بیمه از بازاریابی دیجیتالی به خوبی استفاده نمیشود. در صورتی که این نوع کسب و کار فرصتهای زیادی را در پیش روی افراد قرار خواهد داد و میتواند به وسودآوری آنها کمک فراوانی کند.
در صنعت بیمه کشور علاوه بر بازاریابی دیجیتالی باید تمهیداتی در زمینه افزایش تنوع در محصولات و خلاقیت به کار رود تا اوضاع بیمه بهتر شود. شاید از نظر بسیاری از شرکتهای بیمهای بازاریابی دیجیتالی تنها یک حرف باشد و سودآوری در آن مطرح نباشد و تنها پروسهای برای وقت گذاری تلقی شود. اما برخی از شرکتها در ایران با همین روش تعداد مشتریهای خود را افزایش داده و سودآوری خوبی را تجربه کردهاند.
اگر سیستم یکپارچه بانکها و بورس را در نظر بگیرم متوجه خواهیم شد که بازاریابی دیجیتالی در بین همه مشاغل جا افتاده است. تنها زمینهای که فرصتها را تاکنون از دست داده صنعت بیمه کشور میباشد.
زمانی که کار در یک زمینه با وجود تلاشها سود خوبی به همراه ندارد، باید روشهای سنتی را کنار گذاشت و از آنچه که امروزه در بین مردم رواج دارد استفاده نمود. بازاریابی در بیمه و همچنین مدیریت این بازاریابی به شیوهای متفکرانه میتواند شرایط را به نفع افراد تغییر دهد.
ما از بازاریابی دیجیتالی و همچنین خلاقیت صحبت کردیم. اما آیا خلاقیت و بازاریابی به شیوهای که امروز رواج دارد در مدت کوتاه امکان پذیر است؟ نباید به دنبال راه حلهایی کوتاه و زودگذر باشیم و تعداد مشتریهای خود را برای تنها یک دوره افزایش دهیم. این روند نیاز دارد تا افراد باتجربه برای آن برنامه ریزی انجام دهند. افرادی که به نوعی در کار بازاریابی لقب استاد را دارند و با پیچشهای مختلفی که در کار رخ میدهد آشنا هستند.
معمولا بازاریابی دیجیتالی بدون برنامه ریزی کوتاه و طولانی مدت امکان پذیر نمیباشد. پس هر فردی که در این راه گام بر میدارد باید برای هدف خود قوانینی را وضع کند. در حقیقت بازاریابی دیجیتالی برای بیمه به همان خدمات اینترنتی بر میگردد که میتواند در شبکههای اجتماعی و در سایتهای معتبر در خصوص آن تبلیغاتی انجام شود. استفاده از تبلیغات در سایتهای به روز و مهم کشور یکی از این راهها میباشد تا مردم را با خصوصیات و با رشتههای مختلف بیمهای شرکت خود آشنا کنیم.
باید برای تبلیغ از هر شیوهای که میتوانید استفاده کنید تا در یک مدت محدود خیل عظیمی از مردم را که در دنیای اینترنت و فضای مجازی دائما در حال جستجو هستند آشنا کنید. میان این حجم از مطالب همیشه موضوعی خاص همچون بیمه عمر میتواند نظر مخاطب را به خود جلب نماید. در این نوع بازاریابی باید راه ارتباطی برای مشتریها قرار دهید تا سؤالات خود را با شما مطرح کنند. پاسخ سؤالات باید با رویی گشاده و با بهترین ادبیات بیان شوند.
به چنین ترتیبی با استفاده از یک بازاریابی دیجیتالی میتوان به یک شبکه فروش بزرگ دست پیدا کرد و از طریق آن به مقاصد خود رسید. قطعا میزان فروش بیمهها نسبت به روزهای گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت و تمام هزینههای کمی که برای تبلیغات و بازاریابی صرف شده به چنین روشی باز خواهند گشت. حتی سود زیادی هم به دلیل ادامه داشتن روند جذب مشتری برای شرکت بیمه فراهم خواهد شد.
تا زمانی که طرح نسخه نویسی به صورت روتین اجرا نشود این احتمال بسیار کم…
از جمله مهم ترین بیمه هایی که در کشور وجود دارد و به عنوان یکی…
قراری بر معافیت مالیاتی برای بیمه ها وجود نداشت، اما حالا با توجه به اینکه…
همانطور که می دانید در زمینه ی درمان ناباروری مشکلاتی دیده می شود. یکی از…
خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی…
یکی از مهم ترین مسافرت هایی که شاید برای شما به وجود آید مسافرت خارج…