خدمات توانبخشی در زمره ی خدماتی قرار دارد که می تواند با حمایت های مختلفی همراه باشد اما این حمایت ها باید از نوع بیمه ای باشد.

متأسفانه در کشور ما پوشش بیمه ای به معنای واقعی از این خدمات حمایت های لازم را انجام نمی دهد. بنابراین نیاز است تا سیاست هایی در این زمینه تدوین شود تا بتوانیم سلامت عمومی را با رفاه کامل به همراه داشته باشیم. سیاست ها باید به صورت کاملاً منطقی در تمامی زمینه ها رفاع کامل را در برداشته باشد.

خدمات توانبخشی تا چه زمانی بدون حمایت باقی خواهند ماند؟

هر بیماری که پس از طی شدن مراحل اولیه بیماری خود به عوارض ناشی از آن دچار می شود نیاز دارد تا دوره ای از فیزیوتراپی و دوره توانبخشی را طی کند. این دوره ها در تعداد جلسات زیاد اما با موفقیت هایی همراه خواهند بود.همه ساله روش های مختلفی برای این منظور طراحی می شوند که می توانیم به متدهای جدید اما پرهزینه اشاره کنیم. تحقیقات باید به صورت کامل ادامه داشته باشند.

در ایران باید سعی شود تا برنامه ریزی به شیوه ای صورت پذیرد که این قیمت ها از همان مبدأ کاهش یابند، بنابراین باید سیاست ها و بودجه ها از همان ابتدا در نظر گرفته شود. بیماری هایی که عموماً نیازمند خدمات توانبخشی هستند مربوط به سیستم عضلانی و حرکتی بوده و می تواند با دردهای بسیار شدیدی همراه شود. بیماران به تنهایی از طریق درد می توانند مشکل بدن خود را تشخیص دهند و زمانی که درد از بین برود این اختلال گسترده تر خواهد شد.

توانایی ما در زمینه ی سیستم عضلانی و حرکتی با توجه به شیوه بیماری های موجود در این زمینه باید به نسبت قبل بیشتر باشد. امروزه علاوه بر بیماری ها، خطر تصادفات هم می تواند مزید بر علت باشد و بودجه ها را به سمت خود بکشاند. هریک بیماری که دچار آسیب به سیستم حرکتی می شود تا ماه ها و شاید سال ها با بیماری خود درگیر بوده و بهبودی در او بسیار سخت است.

خدمات توانبخشی تا چه زمانی بدون حمایت باقی خواهند ماند؟

اگر بیمه ها با سیاست های فعلی بتوانند از این خدمات حمایت های لازم را به عمل آورند قطعاً می توانیم مشکلات موجود در این زمینه را کاهش دهیم. علاوه بر تخصیص باید اعتبارات هم از سوی رئیس جمهور برای این منظور به صورت اختصاصی در نظر گرفته شود.به  ازای هر یک فرد بیماری که نمی تواند از این مزایا بهره مند شود مشکلات خانوادگی متعددی را تجربه خواهد کرد و تعداد بیشتری از افراد درگیر خواهند شد.

نظر شما درباره خدمات توانبخشی با بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

فارس نیوز