بیمه‌ها یکی از مهمترین مساعدت‌هایی هستند که در زندگی خود با آنها روبه رو هستیم. آنچه که در این راستا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در رابطه با استفاده از انواع روش‌های مورد استفاده در تمام دنیا خواهد بود. اما این روش‌های مختلف نیازمند تجربه و ریسک پذیری بالا می‎باشد. ما نباید صنعت بیمه خود را که هم اکنون درگیر مشکلات مالی می‌باشد با چنین شرکت‌های بیمه‌ای مقایسه کنیم. در حقیقت باید توان مالی خود را در ابتدا افزایش دهیم و سپس به دنبال استفاده از الگوهای افزایش مشتری باشیم. یکی از این الگوها P2P نام دارد که در حقیقت به عنوان یکی از مهمترین روش‎ها مورد بحث قرار می‎گیرد.

عملکرد P2P

در این الگو افراد زیادی برای جبران خسارت خود با یکدیگر مبلغی را سرمایه گذاری می‌کنند. در نتیجه بیمه مورد نظر را برای خود برمی‎گزینند. اما پس از آنکه خسارتی رخداد و پرداخت خسارتی صورت گرفت، این مبلغ برای جبران خسارت خرج می‎شود، اما همانطور که می‎دانید ممکن است که همه مبلغ خرج نشود و در نتیجه نیاز باشد تا هزینه‎های باقی مانده تقسیم شوند. به دلیل آنکه همه این افراد با یکدیگر در این کار سهیم بوده‎اند. در نتیجه می‌تواند به یک اندازه از مابقی هزینه‎های دریافتی استفاده کند و به چنین ترتیبی از سود نسبی خوبی هم برخوردار خواهند شد. این الگو فرد به فرد یا P2P نام دارد که در نتیجه حق بیمه بسیار کمتر از آنچه تصور کنید خواهد شد.

P2P در صنعت بیمه ای به چه موضوعی اشاره دارد؟

بیمه فرد به فرد یا P2P در حقیقت نوعی استفاده از بیمه به صورت سهمی است و در نهایت می‌توان از چنین روشی برای افزایش توان مالی خود و جبران خسارت‌های بزرگی که به تنهایی توان مالی پرداخت آن را نداریم هم برآییم. هم فشار مالی زیادی به یک نفر وارد نمی‎شود، هم اینکه خیال این تعداد افراد از بابت پدید آمدن خسارت‌های بزرگ و پرداخت‌های مالی زیاد راحت خواهد شد و در نهایت می‌توانند به راحتی موضوع را پیگیری و حل نمایند.

همچنین ببینید : 

The Insider Secrets For Estonian Girl Exposed

آیا P2P در شرکت‎های ایرانی جواب می‎دهد؟

اما اگر روش P2P در بین شرکت‌های بیمه ایرانی هم به صورت کامل برقرار شود، نمی‌توان از پیامدهای آن اطمینان حاصل نمود. زیرا ممکن است که رقابت را افزایش دهد و در نتیجه افزایش رقابت هم می‌تواند همراه با کاهش کیفیت کار و تنها کاهش قیمت‌ها باشد. اما در کشورهای دیگر هم تمام شرکت‌های بیمه‌ای از چنین طریقی اقدام به جذب مشتری ندارند و تنها شرکت‌هایی که از توان مالی بالایی برخوردار هستند آن را می‌پذیرند.

اشتراک گذاری استفاده از P2P این خوبی را دارد که در فضای مجازی در کشورهایی که از نظر مالی در سطح خوبی قرار دارند و توسعه یافته‌اند و در زمره کشورهای پیشرفته قرار دارند با تشکیل گروه‌های مختلف می‌توانند به خوبی در تعداد نیروهایی که دارند تغییراتی را پدید آورند و با افزایش تعداد، میزان سرمایه گذاری را هم افزیاش دهند. در نهایت به یک پول قابل توجهی دست یابند که با استفاده از آن بیمه‌ای در سطح بالا را برای افزایش بهره وری خود انتخاب نمایند. اما در کشورهایی که از نظر مالی کمی در سطح پایین قرار دارند، در حقیقت کم شدن میزان هزینه نهایی که برای استفاده از بیمه پدید می‌آید می‌تواند به عنوان یک نیروی برای جلب نظر آنها مورد استفاده قرار گیرد.

رقابت‎ها در اثرگذاری P2P

هرچه این روش یعنی P2P کمتر مورد استفاده باشد برای افراد بهتر خواهد بود، زیرا می‌تواند به خوبی تمامی مشکلات پیش رو را از بین ببرد. اما زمانی که ما بخواهیم در سطح وسیع آن را استفاده کنیم رقابت‎ها مانع از استفاده بهینه خواهد شد و همین امر می‎تواند مانعی برای پیشرفت در چنین زمینه‎ای شود. پس اگر قرار است که چنین روشی در ایران پیاده سازی شود و مورد استفاده قرار گیرد برای آنکه تک تک این افراد بتوانند با فعالیت خود سرپا باشند و به یک میزان از سهم خسارت‎ها دریافت نمایند، باید به شرکت مربوطه خود اعتماد داشته باشند و این اعتماد تنها از راه کیفیت عالی محقق خواهد شد.