اپتومتری یا بینایی سنجی یکی از رشته‎های علوم پزشکی می‎باشد که با تجویز صحیح به رفع عیوب درون چشم پرداخته می‎شود.

سلامت بدن نیازمند درگیر نبودن هیچ یک از اعضا به بیماری‎های مختلف است. حتی کوچکترین نقص در بدن می‎تواند به محدودیت‎هایی در فعالیت‎های روزمره منجربه شود یکی از مهمترین آنها وجود تغییر نمره چشم است. بینایی باید در یک تابلوی بینایی سنجی در حدود ده بر روی ده باشد در این صورت فرد از چشم‎های سالم برخوردار می‎باشد. اما اگر در دیدن اشیاء از دور یا خواندن کتاب از نزدیک با مشکل مواجه هستید قطعا باید چشم‎های خود را نزد یک متخصص اپتومتری یا چشم پزشک سنجش کنید.

ضروری بودن بیمه اپتومتری

لزوم وجود بیمه برای چشم

معمولا تجویز عینک در چنین شرایط یکی از آسان‎ترین راه حل‎هایی است که برای رفع عیوب در نظر گرفته می‎شود. عینک‎های مختلف و عدسی‎های گوناگون با قیمت‎های متفاوت وجود دارند. اینکه صورت شما با کدام فریم عینک همخوانی داشته باشد و اینکه کدام یک از عدسی‎ها را برای چشم خود انتخاب کنید مسئله‎ای است که می‎تواند بر روی قیمت نهایی نیز تأثیر بگذارد. این قیمت‎ها از یک رنج متوسط تا بالا قرار خواهند گرفت و وجود بیمه در این شرایط ضروری تلقی می‎شود.

ضروری بودن بیمه اپتومتری

بیمه اپتومتری

بیمه‎های مربوط به اپتومتری از جمله بیمه‎هایی هستند که می‎توانند هزینه‎های شما را به نسبت زیادی کاهش دهد. این کاهش هزینه‎ها به نفع شما خواهد بود. برخی از بیمه‎های تکمیلی این کار را انجام می‎دهند.

اما برخی دیگر از بیمه‎ها هزینه‎های مربوط به اپتومتری ، چشم پزشکی یا هزینه‎های دندانپزشکی را متقبل نمی‎شوند. زیرا این هزینه‎ها از طیف کم تا زیاد متنوع است و معمولا با سود چندانی همراه نخواهد بود. اما وجود بیمه اپتومتری برای همه اقشار جامعه ضروری است.

بینایی چشم یکی از مهمترین اصول در سلامتی بدن ما می‎باشد. ما می‎توانیم با استفاده از خدماتی که در این حوزه انجام می‎شود بینایی دوباره خود را به دست آوریم. البته عمل‎های مهمتر همچون لیزیک در زمره عمل‎هایی قرار دارد که باید توسط پزشک مربوطه انجام شود. اما تجویز عینک و لنز و معاینه چشم از جمله هزینه‎هایی است که توسط بیمه اپتومتری قابل جبران خواهد بود.

ضروری بودن بیمه اپتومتری

همکاری متقابل اپتومتریست و چشم پزشک

بسیاری از فعالیت‎های مربوط به چشم در حد مراقبت‎های اولیه قرار دارد و نیازی به مراجعه به چشم پزشک نمی‎باشد. در حقیقت همان کاری که توسط یک متخصص اپتومتری برای معاینه و تجویز شماره عینک انجام می‎شود، توسط یک چشم پزشک هم انجام خواهد شد. نظام ارجاع در این شرایط هم باید وارد عمل شود.

در اولین سطح یک معاینه ساده اپتومتری می‎تواند مشکل شما را مشخص نماید. در مرحله بعدی در صورت وجود بیماری‎های مربوط به چشم به یک چشم پزشک ارجاع داده می‎شود تا در هزینه‎ها هم صرفه جویی به عمل آید.

منبع:

تی نیوز