بیمه‎های زیادی در زمینه بازنشستگان تاکنون به روی عرصه فعالیت آمده‎اند که برخی از آنها با شکست مواجه گشتند. یکی از آن بیمه‎ها بیمه آتیه سازان حافظ می‎باشد.

بازنشستگان و بیمه

بازنشستگان عزیز بخصوص فرهنگیان از صندوق‎های بازنشستگی بهره مند هستند و همه ساله قدری از سرمایه خود را در این صندوق‎ها سرمایه گذاری می‎کنند تا بتوانند در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

اما در رابطه با بیمه‎ای به نام بیمه طلایی فرهنگیان این موضوع به شکلی دیگر وجود دارد و با بالا آمدن بدهی‎های فراوانی همراه بوده است. این بیمه‎ها معمولا در زمینه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش خود خدمت می‎رسانند و به همین دلیل هم مورد استقبال واقع می‎شوند.

بررسی توانایی بیمه آتیه سازان حافظ

وظیفه بیمه مرکزی

بیمه مرکزی پیش از آنکه بخواهد تأسیس یک شرکت بیمه آن هم از نوع صندوق بازنشستگی را مجوز دهد نیاز است تا بررسی‎هایی را در زمینه‎های مختلف از جمله فعالیت‎های مربوط به توانایی مالی، همچنین توانایی کارکنان و میزان سابقه آنها، اهداف شرکت و . . . انجام دهد تا در نهایت بتوان به نتیجه‎ای قطعی رسید. اما متأسفانه اشتباه‎هایی از این قبیل ادامه خواهد داشت و در خصوص بیمه آتیه سازان حافظ هم این مشکل ادامه دارد.

بیمه آتیه سازان حافظ

متأسفانه بدون آنکه فعالیتی انجام شود و بررسی در کار باشد اجازه فعالیت به این شرکت بیمه‎ای داده شد. اما در حال حاضر با بررسی‎های انجام شده به این نتیجه رسیدند که بیمه آتیه سازان حافظ از شرایط مهم برای پشتیبانی از بازنشستگان بهره مند نیست و باید قوی‎تر از گذشته فعالیت داشته باشد.

بیمه‎های درمانی در کشور ما از جمله بیمه‎های بسیار مهمی هستند که باید همواره به حضور آنها و توانایی مالی برای عمل به تعهدات ابتدایی نیز توجه شود. اینکه تنها یک شرکت بیمه‎ای تأسیس شود و عده‎ای از مردم هم به عنوان سرمایه گذار در آن حضور داشته باشند تنها چاره کار نیست.

بلکه باید به درد و دل‎های موجود در این زمینه توجه داشت. اینکه آیا مردم و بازنشستگان عزیز از شرایط کنونی راضی هستند و مطالبات آنها به موقع پرداخت می‎شود یا خیر، از جمله مهمترین کارهایی است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای صورت پذیرد.

بررسی توانایی بیمه آتیه سازان حافظ

آتیه سازان حافظ و آینده‎ای نامعلوم

بسیاری از مسئولان عقیده دارند که شرکت بیمه آتیه سازان حافظ از شرایط قانونی برای فعالیت برخوردار نیست و باید نسبت به فعالیت‎های آن تجدید نظر انجام شود. هر شرکت بیمه برای کسب مجوز باید از یک سری قانون‎هایی پیروی کند و پس از تأیید به فعالیت ادامه دهد. اما این شرکت به دلایل مختلف به فعالیت‎های خود ادامه می‎دهد و هیچ نوع تغییری نیز در شرایط کاری آن در نظر گرفته نشده است.

یکی از سؤال های بسیار مهم در رابطه با زیرمجموعه بودن این شرکت بیمه‎ای است که خود را در زیرمجموعه بیمه سلامت می‎داند. اما همانطور که ما اطلاع داریم بیمه سلامت تنها چند سال پیش پا به عرصه فعالیت بیمه‎ای نهاده و هنوز هم با مشکلات بیمه‎ای و بدهی‌های بسیاری همراه است.

اینکه بیمه آتیه سازان حافظ هم زیرمجموعه‏‎ای از آن باشد کمی جای سؤال دارد. زیرا در سالهای گذشته این بیمه فعالیت داشته بنابراین نیاز است تا بررسی‎‏هایی برای این موضوع انجام شود که در سالهای معین کدام یک از بیمه‎ها پوشش این بیمه جدید را برعهده داشتند؟

بررسی توانایی بیمه آتیه سازان حافظ

برخی معتقد هستند که در این زمینه بیمه مرکزی مقصر اصلی است که بدون تحقیق و در نظر برخی از شرایط مجوز فعالیت را صادر می کند اما باید توجه داشته باشید که بغیر از بیمه مرکزی نهادهای دیگری هم برای این بررسی موظف هستند و باید این خرده به آنها هم گرفته شود.

منبع:

ریسک نیوز