در زمینه فعالیتهای مربوط به بازارهای مختلف همچون با بازار بیمه بسیاری از سرمایهگذاریها با عدم در دست گرفتن مشتریان بازار در ارتباط میباشد.
در هر رشته و زمینهای کارهای متنوعی صورت میپذیرد. اما باید به این موضوع توجه داشت که این کارها و موضوعات به سمتی در حال تغییر باشد که بتوان تا حد امکان از مشتریهای بازار نیز استفاده نمود. برای این کار تنها داشتن پول کافی نیست، بلکه باید از افرادی متخصص و کاربلد و همچنین از نظریههای علمی و عملی در این زمینه استفاده نمود. در این صورت میتوانید تغییرات جدیدی در بازار اعمال نمایید و سپس خود در ابتدای امور قرار داشته باشید.
شناخت بازار
در هر بازاری نیاز مشتریها کاملا مشخص است، با شناخت این نیاز میتوان سرمایه گذاریها را به سمتی پیش برد که در جهت برآورده کردن آنها نیز باشد. ساختن یک بازار اختصاصی و جذب مشتری به سوی خود کار راحت و سریعی نیست و نیاز به جلب اعتماد دارد.
جلب اعتماد نیز زمان بر خواهد بود. بنابراین در سرلوحه کارهای خود صبر پیشه کنید و به بازار اجازه دهید تا شما را در خود نگه دارد. بازار بیمه نیز یکی از این بازارهای پررونق اما پردردسر میباشد.
داشتن امید و نیرو برای فعالیت در آینده با نتیجهای مطلوب اولین استارت برای یک شروع خوب است. انسان بارها شکست میخورد اما در هر بار شکست تجربههایی به دست میآورد که در بار بعد به آن توجه خواهد کرد. بنابراین این موضوع بسیار ارزشمند است که ما چگونه و از چه راهی وارد عمل میشویم. در ابتدا باید انگیزه برای یک مدیر و کارکنان او بالا باشد تا همگی با تلاش یکدیگر دست به کارهایی بزرگ بزنند.
اگر قصد نوآوری و کارهای جدید در یک بازار دارید باید اعضای تیم خود را به دو دسته تقسیم کنید. در ابتدا یک سری از اعضا برای نیازسنجی در داخل و از سوی دیگر اعضایی برای نیازسنجی در خارج از کشور بر سرکار قرار گیرند. بارها پیش آمده که ما از نوآوری ها و رشد در کشورهای خارجی صحبت میکنیم و از نبود این نوآوریها در داخل بسیار گله داریم.
در حالی که این شرایط باید با تحقیق و تفحص بررسی شود و علت اصلی این پیروزی یا شکست مشخص گردد. بنابراین در گام اول توجه به این موضوع از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.
فقدان تشویق در موفقیت بازار بیمه
متأسفانه در زمینه بازار بیمه هیچ گونه تشویقی در کار نیست. در هر کسب و کاری همه ساله تعدادی از اعضای نمونه معرفی میشوند و به مدیران و کارکنان نمونه ی آنها پاداشهایی تعلق میگیرد. این شناسایی و معرفی به یک نظام کاری برای هر فردی بسیار با ارزش است و با تلاش خود دوست دارد تا در ابتداییترین رتبهها قرار گیرد. اما متأسفانه در رابطه با بازار بیمه این انگیزه وجود ندارد. اگر بارها تلاش و پیروزی هم کسب شود، تقدیر شایستهای از افراد صورت نخواهد گرفت و جایگاه بیمه در کشور در پایینترین رتبهها قرار دارد.
نوآوری در بازار بیمه
در مرحله بعدی برای آنکه بتوان با نوآوری در بازار بیمه مواجه شد نیاز است تا کارشناسان و مسئولان با سابقه و فعال و با انگیزهای بر سر کار حاضر شوند. متأسفانه اغلب شرکتهای بیمهای و نمایندگان بیمه بازاریابانی را استخدام نمودهاند تا کار جذب مشتری از این طریق انجام شود. اما اگر یک فرد کارشناس با تحصیلات عالی و طرحهایی نو بر سر کار قرار گیرد، قطعا با یک تغییر روش در بیمه نامههای کنونی به تعداد زیادی از مشتری دست خواهید یافت. پس به کارگیری افراد خبره برای ایجاد نوآوری در بازار بیمه بسیار مهم است.
نظر شما بازار بیمه و نیاز به تغییرات کاربردی درباره چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.
منبع: