رئیس مجلس این بار به صورت کاملا جدی از خطر ورشکستگی بزرگترین شرکت‌های بیمه و بازنشستگی در ایران خبر داد.

رئیس مجلس به این موضوع تأکید داشت که وضعیت مالی و میزان بدهی‎های بسیاری از شرکت‎های بیمه‎ای از جمله بزرگترین شرکت بیمه‎ای در ایران یعنی سازمان تأمین اجتماعی رو به وخامت است و باید هرچه سریع تر راه حل‎هایی برای آن در نظر گرفته شود. میزان بدهی که این شرکت با خود به همراه داشته در حدود شصت میلیارد تومان می‌باشد.

وضعیت وخیم بیمه ها در ایران

علاوه بر موضوع سازمان تأمین اجتماعی می‎توان به موضوع صندوق‎های بازنشستگی هم اعتراض نمود. زیرا این صندوق‎ها هم با بدهی‎های بسیار زیادی همراه هستند و توانایی لازم برای پرداخت آنها وجود ندارد.

سازمان تأمین اجتماعی و همچنین صندوق‎های بازنشستگی در زمان دریافت حق بیمه‎ها از مردم راه‎های بسیار زیادی را در مقابل آنها قرار می‎دهند. اما در زمان پرداخت و در زمان استفاده همان مردم از مزایای این نوع خدمات بیمه ای با رویه‎ای دیگر از خود رونمایی می‎کنند.

افرادی که در حال حاضر بر سر مشاغل مختلف در حال فعالیت هستند همه ساله یا همه ماهه حق بیمه ای را واریز می کنند تا بتوانند از مزایای بیمه‌ای در پایان عمر خود بهره مند شوند. اما متأسفانه این نوع قوانین برای زمان پرداخت وجود دارد.

در زمان دریافت که اغلب بازنشستگان در سنین پیری هستند هیچ نوع خدمات مطلوبی به آنها ارائه نمی‎شود. حتی از نظر میزان حق بیمه نیز شرایط به گونه‎ای است که در بین مشاغل مختلف برای استفاده از آن تفاوت وجود دارد.

وضعیت وخیم بیمه ها در ایران

موضوع یکسان سازی

از نظر رئیس مجلس و بر طبق قوانین به تصویب رسیده باید در بین مشاغل مختلف یکسان سازی صورت پذیرد. در صورتی که یکسان سازی انجام نشود قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و یکی از ابتدایی ترین مشکلات مربوط به اعتراضات به حق مردم است. بنابراین این کار یعنی یکسان سازی حقوق بازنشستگان باید در اولویت کار قرار گیرد. موضوع بعدی حقی است که برای کارگران عزیز در نظر گرفته شده است.

متأسفانه حق این قشر از جامعه در حال ضایع شدن است و هیچ نهادی نمی‎تواند از این حقوق دفاع کند. مجلسی‎ها و نمایندگان حاضر باید بانی این کار شوند و از این قشر ضعیف و مظلوم در جامعه حمایت ویژه‎ای را به عمل آورند.

در اولین گام باید سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور به شیوه‎ای رفتار کنند تا تمرکز آنها تنها بر روی یک موضوع اصلی باشد. از دادن مسئولیت‎های دیگر که می‎تواند توان ما را برای بسیاری از موضوعات مهم کاهش دهد خودداری شود.

وضعیت وخیم بیمه ها در ایران

کارگران عزیز و افرادی که در شرف بازنشستگی قرار دارند باید از شرایط خود در آینده امیدوار باشند. تا زمانی که نتوانیم شرایط را برای آنها به خوبی فراهم کنیم قطعا با بازه کاری پایین نیز مواجه خواهیم شد. به چنین ترتیبی نیاز است تا در ابتدایی‎ترین راه حل‎ها موضوع اصلی را تعیین نموده و از موضوعات متفرقه خودداری کنیم.

نظر شما درباره وضعیت وخیم بیمه ها در ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز