در ابتدای هفته گذشته زلزله‎ای شدید استان کرمانشاه را لرزاند و بیش از چهارصد و سی نفر از هموطنان عزیز ما در این استان جان خود را از دست دادند.

در حدود ساعت ده شب زلزلهای بسیار بزرگ کرمانشاه بخصوص برخی از شهرها همانند سرپل ذهاب را لرزاند. در این حادثه طبیعی اما وحشتناک تعدادی از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند. هزاران هزار نفر زخمی شده و خانه‎هایشان با خاک یکسان شد. زندگی که در طی سالهای بسیار با زحمت به دست آمده حالا تنها با یک خاک و آجر مشاهده می‎شود. بررسی‎ها برای یافتن افراد از زیر آوار هنوز ادامه دارد. تعداد زیادی از هموطنان ما از زیر این خاک زنده بیرون آمده‌اند.

نقش بیمه ها در زلزله استان کرمانشاه

لزوم داشتن بیمه در حوادث

بیمه‌ها معمولا یاری رسان‎هایی هستند که تا زمان بروز یک حادثه همانند زلزله هیچ فردی با اهمیت آنها آشنا نخواهد شد. بیمه‎ها تنها در زمان بروز حادثه مهم تلقی می‎شوند. در صورتی که یکی از فرهنگ سازی‎های صورت گرفته در زمینه بیمه دقیقا به همین موضوع پیشگیری و جبران خسارت اشاره دارد. زمانی که از قبل پیش بینی چنین اتفاقی را داشته باشید بیمه‎ها می‎توانند به شما کمک کنند. در غیر این صورت تلاش شما بی نتیجه خواهد بود و تنها با ضرر جانی و مالی همراه خواهد بود.

بیمه‌هایی نظیر آتش سوزی، زلزله، بیمه‎های مربوط به خودرو ، بیمه عمر و . . . در زمره بیمه‎هایی قرار دارند که در حوادث طبیعی بسیار کمک کننده بوده و درصد زیادی از خسارت وارد شده به شما را جبران خواهند کرد. البته آنچه شما در این مزرعه درو خواهید کرد به میزان سرمایه گذاری شما بستگی دارد. هرچه حق بیمه پرداختی بیشتر باشد در زمان دریافت خسارت مبلغ قابل توجهی را دریافت خواهید کرد و این مبلغ می‌تواند به یک سرپناه برای شروع دوباره زندگی تبدیل شود.

بیمه‎های مربوطه در زلزله

بیمه‎هایی که باید در زلزله کرمانشاه کمک‎رسان مردم باشد، بیمه‎های مربوط به آتش سوزی، تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک مسکن، پرداخت بیمه عمر برای افراد فوت شده، بیمه معلم برای جبران خسارت وارد شده به دانش آموزان و . . . است. از طرفی هر ساختمان مربوط به اداره برای خود بیمه‎ای جداگانه در برابر اینگونه حوادث طبیعی دارد. قطعا این ساختمان‌ها اگر نوساز باشند اصول اولیه برای مقابله با زلزله در آنها رعایت شده و خسارت چندانی برای بیمه‎ها به همراه ندارد.

نقش بیمه ها در زلزله استان کرمانشاه

کارمندان دولت هر ماه بخشی از حقوق خود را به عنوان بیمه پرداخت می‎کنند. این بیمه دقیقا در چنین حوادثی مانند زلزله کارآمد است. زیرا از نوع بیمه حوادث و بیمه عمر هستند. بنابراین شرکت‎هایی که مسئولیت این کار را برعهده دارند باید خسارت‎های مربوط به زخمی شدن یا فوت کارمندان را پرداخت نمایند.

بیمه‎های تکمیلی در زمره دیگر بیمه‎ها قرار دارند که باید به افراد تحت پوشش خود خدمت رسانی کنند و آنها را از این بلای طبیعی و بی پولی که در آن گرفتار شده‎اند تا حدودی نجات دهد. هزینه‎های بیمارستان و عمل‎های جراحی با هزینه‎هایی سنگین همراه خواهد بود.

نقش بیمه ها در زلزله استان کرمانشاه

بیمه‎، اطمینانی برای آینده

قطعا در استان کرمانشاه پوشش بیمه‎ای تفاوت زیادی با دیگر استان‎ها ندارد و میزان بیمه شدن مردم برای چنین حوادثی در حد بسیار پایین قرار دارد. ما هنوز هم در خصوص فرهنگ سازی با مشکل مواجه هستیم. داشتن بیمه تنها به معنای پول دادن نیست، بلکه راهی برای پیشگیری از خسارت‎ها در شرایط بسیار نامطلوبی همچون زلزلهها می‎باشد. قطعا داشتن بیمه یک نوع سرمایه گذاری است که تنها درصدی از افراد به فکر آن می‎باشند.

نظر شما درباره نقش بیمه ها در زلزله استان کرمانشاه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز