با وجود تحریم‎هایی که آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت در سر راه ایران قرار داده، اما بیمه اسکور بدون توجه به این مقوله به فعالیت با ایران می‎پردازد.

همانطور که می‎دانید امروزه برقراری قراردادهای بیمه‎ای ایران با سایر کشورها یکی از پیشرفت‎های بزرگ در کار به شمار می‎رود. زیرا می‎تواند امید برای یک تغییر را در آینده‎ای نزدیک با سرمایه گذاری یک کشور دیگر پدید آورد. به همین دلیل همواره طرح‎های زیادی برای جلب نظر سرمایه گذاران خارجی صورت گرفته است.

جالب است بدانید که کشورهایی همچون آمریکا نه تنها بر روی بازار نفتی بلکه بر روی بازارهای دیگری همچون بازار بیمه نیز دست نهاده‎اند تا با اعمال دوباره تحریم‎ها از هر سو به ایران فشار وارد آورند.

تحریم و قرارداد بیمه اسکور

بیمه اسکور، خارج از تحریم

اما قرارداد بیمه اسکور که یک نوع بیمه در کشور فرانسه محسوب می‎شود بدون در نظر گرفتن تحریم‎ها به مرحله تأیید رسیده و امروزه در حدود یک سال است که با جدیت در حال کار و پیشروی به سوی موفقیت می‎باشد. در قرارداد بیمه اسکور بندی که مربوط به تحریم‎ها می‎باشد به صورت کامل حذف شده تا برای ادامه روند کاری آنها مشکلی به وجود نیاید. سرعت در کار بیمه بسیار مهم است و توجه به امر تحریم‎ها از سرعت اصلی می‎کاهد.

بیمه اتکایی امین بیمه‎ای است که توسط همکاری با فرانسه و بیمه اسکور می‎تواند بدون در نظر گرفتن تحریم‎ها به مازاد خسارت بیمه اتکایی پرداخته شود. این موضوع نیز در یکی از همایش‎هایی که جدیدا برگزار شده به صورت کامل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و حالا قرار است تا به مرحله تأیید و اجرا برسد. در رابطه با این همکاری مذاکرات فراوانی انجام شده و تمامی جزئیات موفقیت‎ها و عدم موفقیت‎ها به خوبی با جزئیات بررسی شد تا در نهایت به مرحله تأیید رسید.

تحریم و قرارداد بیمه اسکور

بیمه اسکور و بند تحسین برانگیز

در زمان تحریم‎ها معمولا وجود بندی که مرتبط با آن باشد در قراردادهای بیمه‎ای امری رایج بود. اما حالا که خبری از اعمال این تحریم‎ها نیست با وجود آنکه زمزمه‎هایی در خصوص بازگشت آن وجود دارد، قرارداد بیمه اسکور وجود این بند را الزامی ندانسته و بدون آن به ادامه همکاری خود خواهد پرداخت. شاید ریسک بزرگی باشد اما نشان از اعتماد مسئولان این بیمه نسبت به طرف ایرانی خود دارد که بسیار قابل تحسین می‎باشد.

همچنین بیمه اسکور پذیرفته تا بیمه اتکایی امین با تغییر در نحوه پرداخت و خروج ارز از کشور متحمل ضرر زیادی نشود. بنابراین ارزها در داخل کشور باقی خواهد ماند و حق بیمه ارزی در داخل کشور ایران برقرار خواهد شد. شاید هر شرکت بیمه دیگری نسبت به این روند اعتراض خود را اعلام می‎نمود، اما همانطور که می‎دانید بیمه اسکور به خوبی با این موضوع کنار آمده و حق را به طرف ایرانی خود می‎دهد.

تحریم و قرارداد بیمه اسکور

مسئولان بیمه‎ای کشور با توجه به این موفقیت بزرگ به موضوع برپایی نمایشگاه‎ها به صورت هر ساله و در زمان‎هایی خاص با دعوت از شرکت‎های خارجی توجه دارند و از این پس برای جذب سرمایه گذاری و نمایش محصولات بیمه‎ای خود از این روش نیز استفاده خواهند کرد. علاوه بر آن مردم عادی نیز با اهمیت فعالیت‎ها بیشتر آشنا می‎شوند و این خود یک گام مؤثر برای فرار از مشکلات بیمه‎ای در کشور خواهد بود.

منبع:

ریسک نیوز