بیمه تکمیلی همانطور که از نام آن مشخص می‎باشد بیمه‎ای است که در کنار بیمه اصلی شخص می‎تواند در کاهش هزینه‎های بیمارستانی و . . . تأثیرگذار باشد.

بسیاری از افراد در زندگی خود به هر ترتیبی در بازه‎ای از زمان نیازمند استفاده از خدمات بیمارستانی، پاراکلینیکی آزمایشی و . . . می‎باشند. اما هزینه چنین فعالیت‎هایی توسط بیمه مربوطه یعنی بیمه اصلی بازهم با مابه التفاوت زیادی باید پرداخت شود. بنابراین سودچندانی برای فرد مورد نظر به دست نخواهد آمد. اما حضور بیمه تکمیلی در کنار بیمه‎های موجود می‎تواند به میزان زیادی از هزینه‎های مورد نظر بکاهد.

بیمه تکمیلی چیست و شامل چه بیمه هایی می شود؟

اهمیت بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی شامل تخفیفات زیادتری نسبت به بیمه‎های معمولی می‎باشند و از این رو برای فرد مورد نظر به صرفه تر خواهند بود. اما به دلیل حق بیمه بالایی که در طول یک سال متوالی باید پرداخت شود، همه افراد به استفاده از آن روی نمی‎آورند و تنها عده محدودی از آن بهره می‎برند.

در نتیجه این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است که اشخاص دارای تمکن مالی هزینه‎های مورد نظر را برای یک سال ذخیره نمایند. تقریبا در اکثر موارد هزینه خرج کرد برای خدمات بسیار اندک خواهد بود.

بیمه تکمیلی معمولا توسط بیمه‎های خصوصی مورد پذیرش قرار دارد، سقف قرارداد با توجه به حق بیمه تعیین شده به صورت سالانه متفاوت خواهد بود. بیمه تکمیلی می‎تواند هزینه‏‎های مربوط به بیمارستان را تا سقف محدودی (البته بالاتر از سقف بیمه‎های معمولی) مورد پذیرش خود قرار دهد. در برخی از افراد که خبر از شرایط جسمی خود دارند بیمه ای همانند بیمه تکمیلی برای عمل‎های جراحی بزرگ و پرهزینه بسیار مناسب است.

بیمه تکمیلی چیست و شامل چه بیمه هایی می شود؟

بیمه تکمیلی زایمان

در خصوص زایمان نیز، زایمان‎های طبیعی و سزارین توسط بیمه تکمیلی مورد پذیرش قرار دارند. اما بسیاری از افراد هدف خود از تکمیلی بودن بیمه را زیرپوشش قرار دادن هزینه‎های ناشی از سزارین می‎دانند.

زیرا هزینه‎هایی که برای عمل جراحی سزارین انجام می‎شود بسیار بالا می‎باشد. در برخی از موارد ممکن است فرد تنها ده درصد از هزینه‎ها را از جیب پرداخت کند و سایر هزینه‎ها را با مراجعه به شرکت‎های بیمه ای و ارائه فاکتور دریافت خواهد کرد.

بیمه تکمیلی و آزمایشات دوره‏‎ای

افرادی که هرچند ماه یکبار نیاز به دادن آزمایشات دوره ای دارند یا باید تصویربرداری و سونوگرافی‎های متعددی برای بدن آنها انجام شود، قطعا گزینه‎های بعدی برای استفاده از بیمه تکمیلی به شمار می‎روند. هر نوع خدمات به صورت سرپایی مثلا گچ گیری شکستگی‎ها یا بخیه زدن زخم‎ها نیز تحت پوشش این بیمه قرار دارد.

 بیمه تکمیلی و چشم پزشکی

افرادی که از عینک استفاده می‎کنند و نمره چشم آنها بیش از عدد سه باشد، به دلیل مشکلات بینایی شدید باید تحت درمان قرار داشته باشند و اعمال مربوط به رفع این عیوب نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهد گرفت.

بیمه تکمیلی چیست و شامل چه بیمه هایی می شود؟

شرکت بیمه ای شما با دربرگرفتن تعهدات بیشتر حتی می‎تواند هزینه‏‎های سنگین مربوط به آمبولانس برای جابجایی بیمار را در محیط داخل شهری و خارج شهری برعهده داشته باشد. برخی از شرکت‎های بیمه‎ای فعالیت‎های بیشتر و برخی دیگر از فعالیت‎های کمتری نیز بهره مند خواهند شد. هرچه میزان حق بیمه بیشتر شود، دامنه خدمات بیمه‎ای نیز افزایش خواهد یافت.

نظر شما درباره بیمه تکمیلی چیست و شامل چه بیمه هایی می شود چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

بیدبرگ