بیمه‎ها همواره مودر تهاجم حمله‌های سایبری قرار دارند. هرازگاهی از این سو و آن سوی ایران و جهان چنین حملاتی به گوش ما می‎رسد که همواره باید نسبت به آنها توجه خاصی صورت پذیرد.

اهمیت بیمه سایبری

در هر جای دنیا حملات مشکوک از سوی هکرها و بدافزارها به خصوص حملات از نوع سایبری باید مورد بررسی قرار گیرد و باید راه‎هایی برای پیشگیری از چنین حملاتی در پیش روی مسئولان قرار داده شود. در واقع نمی‎توان با بیداری کامل و به دور از استفاده راه‎های متفاوت با چنین حمله‎هایی مقابله نمود. بیمه سایبری یکی از خدمات بیمه‎ای است که از سوی مسئولان بیمه‎ای باید نسبت به آن اهمیت داده شود. تا زمانی که بی توجهی وجود داشته باشد قطعا راهکاری برای مقابله آشکار نخواهد شد.

بیشترین حملات سایبری

یکی از پر رفت و آمد ترین ترافیک‎های بیمه‎ای به بیمه شخص ثالث و نیز به بیمه درمان مربوط می‎شود. هر نوع تغییری در این دو دسته بیمه‎ای که چندین میلیون نفر در آن عضو هستند صورت گیرد قطعا هم فرد و هم شرکت‎های بیمه‎ای مربوطه را با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد کرد. بنابراین یکی از واجبات که از سوی بسیاری از طراحان وب و برنامه نویسان و مسئولان سایبری کشور به آن تذکر داده شده، در واقع بیمه سایبری و استمرار آن در داخل ایران می‎باشد. زیرا بسیاری از کشورها در حال حاضر از این نوع بیمه در حال استفاده می‎باشند و ایران که یکی از بزرگترین شرکت‎های بیمه‎ای را در اختیار دارد از این قاعده مستثنی نیست.

اهمیت بیمه سایبری

در سال های اخیر تعداد حملات سایبری به بیمه‎ها همانند ماجرای روز قبل، بسیار زیاد در حال وقوع است و به همین دلیل اهمیت بیمه سایبری روز به روز افزون تر از گذشته خواهد شد. وزیر اطلاعات حملات روز قبل را که برای برخی از سایت‎های بیمه ای ایرانی به وقوع پیوست از نوع حمله deface معرفی نموده و همواره به موضوع بیمه سایبری بیش از پیش تأکید نموده است. زیرا چنین حملاتی همیشه در حال وقوع است و پیشگیری از آن شاید کمی دور از واقعیت باشد، اما می‎توان با برخی از راه حل‎ها تا حد زیادی از تشدید ضررهای ناشی از آن کم کرد.

جلوگیری از حملات سایبری

خوشبختانه در حمله اخیر تا حد زیادی از ضررها و خسارات بسیار زیاد جلوگیری به عمل آمد. اما نمی‎توان این مسئله را به راحتی پشت سر نهاد و قطعا نیاز است تا شرایطی اتخاذ شود که چنین حملاتی در ایران به حد کم تنزل پیدا کنند. حتی این حملات سایبری تا حدی مهم جلوه داده شده که در حد یک حمله بزرگ تروریستی نیز خسارت به بار خواهد آورد. یک حمله سایبری نه تنها خسارات مالی بلکه با خسارات غیرمالی هم همراه می‎باشد. تمامی برنامه ریزی‎ها و اهداف یک شرکت معتبر و بزرگ به چنین ترتیبی از دست خواهد رفت و شروع دوباره معمولا برای همه افراد امکانپذیر نیست.

اهمیت بیمه سایبری

امروزه با یک بررسی ساده متوجه خواهیم شد که با حضور چنین حمله‎هایی در سرتاسر دنیا، معمولا برای کاهش خسارت‎های ناشی از آن تنها راه حلی که مدنظر قرار دارد استفاده از بیمه سایبری برای جبران خسارت خواهد بود.

نظر شما درباره اهمیت بیمه سایبری چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز