مالیات در هر صنعتی با مخالفان و موافقان خود همراه است. این موضوع در رابطه با صنعت بیمه بخصوص بیمه‎های درمانی هم صدق می‎کند. اما متولیان این نوع بیمه‎ها منتظر دریافت این مالیات‎های گرفته شده هستند.

بازگشت مالیات‎ها با شرکت‎های بیمه‎ای

در حال حاضر بیمه‎های درمان یکی از پرطرفدارترین بیمه‎های ایران پس از بیمه شخص ثالث می‌‎باشند.

معمولا درصد زیادی از جامعه برای استفاده از این بیمه‎ها در حال تکاپو هستند. عده‎ای از طریق بیمه سلامت، عده‎ای به واسطه کار خود و عده‎ای دیگر از طریق بیمه‎های اختیاری از این خدمات در سطح جامعه بهره می‎برند.

اما در این سود تنها شرکت‎های بیمه‎ای هستند که باید زیان دهی این خدمات را از جیب خود بپردازند. چند سالی می‎گذرد که این نوع بیمه‎ها یعنی بیمه‎های درمانی نیازی به پرداخت مالیات ندارند. اما آیا مالیات‎های دریافت شده نباید پرداخت شوند؟؟؟

پرداخت مالیات به جای دریافت مالیات

این بار نوبت به شرکت‎های بیمه‎ای می‎رسد. در حدود شش سال است که شرکت‎های بیمه‎ای برای سوددهی‎هایی که در خصوص بیمه‎های درمانی به دست آورده‎اند، مالیات پرداخت نموده‎اند.

اما دولت و مسئولان و بیمه مرکزی از بلکه ضرر زیادی را پدید می‎آورند به همین دلیل پرداخت مالیات برای بیمه‎های درمانی را به صورت کلی حذف نموده‎اند. بیمه‎های مختلف انتظار دارنا به آنها باز گرداند تا حداقل از چنین طریقی بدهی‎های مالی عقب افتاده خود را تسویه نمایند.

دیوان عدالت اداری

این موضوع به صورت جدی از سوی دیوان عدالت اداری پیگیری شد. دیوان عدالت اداری نسبت به قوانین کار و ضایع شدن حق در بین ادارات و سازمان‎های مختلف نقش یک قاضی را بازی می‎کند. همچنین تحقیقات بسیاری برای پیدا کردن عامل اصلی دعاوی برعهده دارد.

به عنوان مثال حل شدن موضوع اخراج کارکنان شرکت ستاره خلیج فارس یا حکم برای استخدام دانشجویان الف نمونه‎هایی از وظایف این دیوان می‎باشد. این موضوع با نهایت دقت و به دور از ضایع کردن هرگونه حقی آن را انجام خواهد داد.

پرداخت مالیات به جای دریافت مالیات

این بار نه تنها دیوان بلکه در کنار آن متولین امر مالیاتی در کشور هم به این موضوع توجه دارند که در زمینه بیمه‎های درمان مالیات های دریافت شده که بی معنا بوده، باید به شرکت‎های بیمه‎ای پرداخت شود و در این راه دولت باید به وظیفه خود عمل نماید. برای دریافت این سالهای از دست رفته نیاز است تا مسئولان این امور در شرکت‎های بیمه‎ای به سازمان امور مالیاتی کشور نیز مراجعه کنند تا بتوانند حق خود را پس بگیرند. این حق قطعا مبلغ قابل توجهی می‎باشد و هر فردی از آن چشم پوشی نخواهد کرد.

قانون مالیات بیمه های درمانی

مسئولان بیمه‎ای کشور عقیده دارند که قانون مربوط به بیمه‎های درمانی و مالیات آن کمی تناقض دارد. در یک مورد معافیت از مالیات و در مورد دیگر مالیات بر ارزش افزوده دقیقا به همان رشته بیمه‎ای تعلق گرفته است. به همین دلیل پس از گذشت شش سال در سال جاری یکی از متولیان این امور برای بازپس گرفتن حق خود شکایتی را تنظیم نمود. دیوان هم به سرعت کار را پیگیری کرد و رأی نهایی در ماه جاری صادر شد. شرکت‎های بیمه‎ای دیگر نگران حق خود در رابطه با بیمه‎های درمانی نباشند بلکه هرآنچه خرج شده را بازپس خواهند گرفت.

پرداخت مالیات به جای دریافت مالیات

نظر شما درباره پرداخت مالیات به جای دریافت مالیات چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز