بیمه سلامت توانسته تا با کمک بررسی خود یک نوع کلاهبرداری با این نام را برای همگان آشکار کند تا مردم را از دام این افراد شیاد دور نگاه دارد.

سودجویی هایی اخیراً انجام می شود که با نام بیمه سلامت بوده و هدف آنها خانواده هایی هستند که معمولاً در گیر بیماری هستند و شرایط روحی مناسبی برای پیگیری واقعی بودن یا دروغی بودن ادعای این چنین افراد ندارند. در حقیقت گروهی که این کار را انجام می دهند گروهی بوده که قصد سوء استفاده را دارند. بنابراین به مردم تأکید می شود که بیمه سلامت همانند هر نوع بیمه دیگری در ضوابط بیمارستانی کار انجام می دهد و خارج از آن پولی را دریافت نخواهد کرد. هرچه در بیمارستان به عنوان خدمت ثبت شده در نهایت به عنوان فاکتور به همراه بیمار تحویل داده می شود.

 آیا بیمه سلامت هم کلاهبرداری می کند؟

افرادی که همراهان بیمار هستند گول این افراد شیاد را نخورند و بدون رسید معتبر بیمارستان که از پذیرش اخذ شده هیچ هزینه ای را پرداخت نکنند. این هزینه ها مربوط به بیمارستان نبوده و در نهایت به جیب یک سری از افراد کلاهبردار می رود. بیمه سلامت هیچ گاه بدون ارائه رسید نمی تواند خدمتی را ارائه دهد و بابت آن نقداً پولی را دریافت کند. بنابراین در چنین شرایطی تمام حواس خود را جمع کنید.

شیوه کار این گروه کلاهبردار بدین شکل است که یا به صورت حضوری وارد عمل می شوند و با همراهان بیمار به صورت  یک فرد متشخص از تیم اداری بیمه سلامت صحبت می کنند، یا آنکه از پشت تلفن این کار را انجام می دهند و گروهی هم به صورت مجازی ارتباط را برقرار خواهند کرد. تمامی اطلاعات مربوط به بیمه شدگان هم در دست آنها وجود دارد. کلاهبرداری به صورت دریافت وجه به عناوین مختلف از خانواده های بیماران درگیر است. بنابراین اگر با چنین افرادی روبه رو شدید نسبت به آنها بی تفاوت باشید تا زمانی که مدرکی را ارائه دهند.

 آیا بیمه سلامت هم کلاهبرداری می کند؟

عناوین مهم برای دریافت کردن وجه در دسته های مختلف طبقه بندی می شوند که شامل بیمه تکمیلی، وسایل ضروری برای بیمار، مشاوره های انجام شده، داروهای خارجی یا ایرانی تأمین شده، کیسه خونی که برای بیمار تأمین شده و . . . خواهد بود. آنها این موارد را خارج از فعالیت ها و خدمات بیمارستانی معرفی می کنند و بابت آنها پول از شما می خواهند. در حالی که هیچ یک از این موارد نیازی به پرداخت وجه بیشتر ندارد. در صورتی که چنین مزاحمان تلفنی را دارید می توانید با سامانه ۱۶۶۶جهت شکایت آنها در ارتباط باشید تا مراتب بعدی رسیدگی گزارش داده شود.

نظر شما درباره بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز