بیمه سلامت یکی از پرکاربردترین بیمه های موجود در ایران بوده که تعداد بسیار زیادی از مردم تحت پوشش آن قرار دارد اما صرفه جویی می تواند به ضرر این اقشار باشد.

وجود تعداد زیادی از متقاضیان برای بیمه می تواند مسئولیت را سنگین تر از قبل کند. بیمه سلامت باید بتواند از تمامی منابع موجود کمک گرفته تا در نهایت به نتیجه ای اصلی خود برسد. بیمه سلامت رفته رفته در جامعه نفوذ کرده و با حضور طرح تحول سلامت گستردگی را در خدمت رسانی با کم ترین هزینه ایجاد نموده که حالا صرفه جویی برای آن می تواند یک ضرر بسیار بزرگی را به همراه داشته باشد. در حقیقت صرفه جویی یعنی کم کردن منابعی که هم اکنون هم به مقدار کافی وجود ندارد.

بیمه سلامت و صرفه جویی مضر آن

خدماتی که به افراد ارائه می شود باید در سریع ترین زمان ممکن متناسب و باکیفیت تر باشد. در حال حاضر با وجود منابعی که از آن کمک گرفته می شود می توان به این موضوع اشاره نمود که کیفیت خدمات بسیار پایین بوده اما اگر منابع کمتر هم شود دیگر کیفیتی باقی نمی ماند. در حال حاضر بیمه سلامت برنامه ریزی را برای کم کردن بسته های خدمتی خود ندارد و هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

اما قصد دارند تا خدمات موجود را به حالت منطقی تری درآورند تا بتوان رضایت عمومی را کسب نمود. خدمات باید با توجه به نیاز مربوط به وزارت بهداشت انجام شود و در غیر این صورت می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. دستورالعمل ها و ابلاغ های موجود بدین شکل طراحی شده اند تا در نهایت کیفیت ارائه خدمت دهند. برنامه ششم برای توسعه کشور به این مورد توجه دارد.

بیمه سلامت و صرفه جویی مضر آن

دسته ای از خدمات وجود دارند که در اصطلاح به آنها القایی می گویند و این خدمات معمولاً بدین منظور هستند که فرد در هر زمانی و در هر جایی خدمات مربوط به سلامتی را دریافت می کند. این خدمات بدون محدودیت ارائه می شود. چنین خدماتی به صورت مکرر در حال دریافت است.  برای جلوگیری نمودن از این مشکل نیاز است تا نسخه نویسی را تغییر دهیم تا بررسی ها دقیق تر شود. با الکترونیکی شدن نسخه نویسی این مشکل قابل حل است.

یکی از مهم ترین موانع را می توانیم به زنان باردار نسبت دهیم که سونوگرافی های درخواستی پرهزینه آنها نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. این پیشگیری می تواند مانع از هدررفت منابع شود.

نظر شما درباره بیمه سلامت و صرفه جویی مضر آن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز